Engers Startet 13.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2016 Ser ut til at jeg må bytte ( eventuelt rense ) turboen på min D3 fra 2008. Mitt spørsmål er derfor: Er dette en grei jobb, eller er det noen spesielle problemer rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 14.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2016 Er det ingen her som har byttet turbo på D3 ? Lurer egentlig bare på om det er en enkel og grei jobb, eller om det er noen skruer som sitter vanskelig til, eller om det er andre utfordringer rundt dette. Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 14.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2016 Hvis du har litt plass bak motoren er det enkelt. Turboen sitter med 3 stk. muttere , den bakerste mutteren kan være vrien hvis det er trangt og komme til. Under turboen sitter det et oljerør som er festet med 2 stk. skruer. På høyre side av turboen (sett forfra) sitter det en vakumregulator. Den har et feste som sitter i en av skruene som holder turboen sammen. Der må du fjerne clipset på akslingen og dele den. Det er også en slange med slangeklemmer som du må ta av. Det er veldig enkelt hvis du har plass.Jeg måtte løfte frem motoren 15-20 cm for og komme til. Det er heller ikke en stor jobb hvis du har noe og løfte med og drevet er fjernet . 2 stk motorfester bak på transomen , motorlabber, vannintak, og eksos resten kan sitte. Trenger ikke være "motorkyndig" for å utføre dette Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 15.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2016 Takk dracoterje. ( er selv en gammel Dracomann ) Da får jeg ta en titt på dette. I utgangspunktet høres det ut som det burde være ok. Motoren(e) sitter i en Bavaria 33 med drev. Tror vel det bør være plass i bakkant av motoren, hvis det er det som er ptoblemet. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 6.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2017 Har ikke sett i motorrommet på lenge, men lurte på en ting: Det "tøystykket" som sitter rundt turboen, tar man det av ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.