larsen2000 Startet 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2016 Mangler et par cm på å få på undervannshuset igjen. Ikke sjans til å rikke det videre på plass. Kan jeg stramme inn resten ved bruk av boltene uten å ødelegge noe? Undervannshuset beveger seg om jeg beveger svinghjulet og propellen låser seg i begge retninger i både forover og revers - og spinner fritt i fri. Sitér dette innlegget Link to post
Bestyreren Svart 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 Om det er samme som med mindre motorer prøv å sett den i fødd. Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 (redigert) Prøv å vri litt på akslingen til girskifte, regner med det er en splines som må treffe på inngrepet Redigert 15.Oktober.2016 av mask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 15.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 Ser at den fint treffer girskifteren, og jeg får jo også giret. Virker som om jeg kan skru den inn med mutterne uten makt, så det er kanskje bare å dra til så sant jeg vet at giret er på plass og svinghjulet viser at drevet også er på plass? Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 Proøv og trekke bolten slik at anleggsflata rundt undervannshuset kommer paralellt oppover, så lenge du ikke bruker makt på boltene så går det nok fint Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 15.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 Skrudde det forsiktig og diagonalt på. Prøvde av nysgjerrighet å ta det av igjen, og da satt det veldig hardt før det løsnet. Ble samme glipe da jeg monterte det igjen, så vet ikke hva som er så trangt de siste cm der? Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 Pusset du vannrøret utvendigt og klinte litt grease på det ? Hvis ikke kan det vere litt tregt å få ned i tettningen.. Sitér dette innlegget Link to post
Jtk1 Svart 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 er vel bare styretappene det går tregt på. helt normalt Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 15.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 Skrapte litt på vannrøret og greaset det da det var litt avleiring på det. Men er kanskje sandpapir som er best på dette for å få av alt? Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 16.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2016 Skrapte litt på vannrøret og greaset det da det var litt avleiring på det. Men er kanskje sandpapir som er best på dette for å få av alt? Stålbørste er nok det beste, sand/smergel papir fjerner matrialer, det gjør ikkje stålbørsten Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Vet ikke helt hvordan det er på Yamaha'en, men på nyere Mercury motorer skal man tørke eventuell grease godt av toppen av akselspindelen da det ikke er plass på oversiden av akslingen. Så sjekk om toppen av spindelen er helt fri for fett. Dersom det ligger et par-tre millimeter med grease på toppen så legger du press på aksling / lager videre oppover om du bare drar til festeboltene... Ellers så må du være sikker på at splines treffer når du trer opp akslingen, men det vet du sikkert 'just my 2 cents tips'..." :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 18.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Samme på denne, så sørget for fettfritt på toppen av akslingen :) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Er ganske sikker på at det er styretappene. Normalt at dei kan være litt trege. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.