KSE Startet 17.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2016 Hei Har nettopp anskaffet meg en herlig Windy 37 GM HT. En båt jeg har hatt på ønskelisten i mange år Det sitter 2 stk KAD300 i den, hver gått ca 950t. Hadde havari med KAD300 i min forrige båt, pga. utett ladeluftkjøler med medfølgende introduksjon av saltvann i sylindere, rust og til slutt gjennomslag... Den motoren var da gått 800t + Jeg er derfor skeptisk... Bør jeg demontere ladeluftkjølere og sjekke/rense? Er det mye jobb? Eller er det andre, enklere måter å kontrollere status? Vil det f.eks. komme vann fra dreneringshullet bak, under kjøleren, dersom kjølekretsen er utett? Jeg har vel ingen symptomer på at noe er galt. Begge motorer går bra. BB er hakket varmere enn SB, men ikke mer enn 90-93, og stabilt i marsj og marsj +. Røyken er tilsynelatende verken for mørk eller lys. Mangler nok 100rpm på maks, men regner med det ordner seg til våren med spylt og nysmørt skrog. Kommentarer? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2016 (redigert) Gratulerer med å ha funnet Drømmebåten HSE ! Nå har du opplevd havari en gang allerede så tatt i betraktning at det er en rask og enkel jobb å ta ut Intercooler insatsene og inspisere/trykkprøve dem i en bøtte vann, tror jeg det er en god løsning for deg å gjøre det også få den gode følelsen ved at det er gjort. Demonter lokket inspiser innmaten og plugg en side med passene plugg og test andre siden ved 1 bar med sykkelpumpe og sykkelslangeventil i den andre pluggen. Finnes profft testutstyr å få kjøpt også. Kone gummiplugger kjøpte jeg på apoteket for ca 3 kr stykket for noen år siden... Redigert 17.Oktober.2016 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2016 Oppdater Avataren din :-) Grattis med fantastsik fin båt. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
KSE Svart 18.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2016 Takk for det, dieselfan og Windy37GM! Det er ingen stor jobb å demontere dette altså? Har dere gjort det selv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.