Emil13 Startet 17.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2016 HeiHa et selco 14" med 35hk mercury to taktalt er fint båt går bra (?)(får den i 48km/h med to personer og med hydrofoil montert- hudrofoi ok mister 2-3km/h med dem på men båten er mer stabilt ...Men oppe på motorsstamme fins to eksos hulldem "lager mye lyder" nok vanlig men dette iryterer meg så sykt,når jeg tetter den da alt eksis går ned gjennon proppell-skjer dette også med mer tortall men sakte fart og tomgang mest eksos går via hull i stammen(ekosos og noe kjølevann)Båten brukes kun i farskvann,Motor er nok fra slutt 80' men ser ubrukt utkompresjon ligger på 9,8 og 10,5 bar.skiftett impeller alle skruene bolter vart som ny smurt vart så lett å jobbe med ....Så ny motor er nok ikke aktuelt så lenge den går.Så spørsmål:kan jeg tette pernament hull i stamme eller kan dette påvirke negativ på motor? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Mercury 35hk to takt -eksos.... hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Kommentar fra moderator: Til alle: Reglene sier "det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 66 tegn." Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 21.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 De hullene er et ekstra overløp for eksosen og kjølevann,feks når du bakker vil det komme mer ut her pga vanntrykket i propelleksosen. Motoren vil nok gå litt tyngre hvis du tetter dem,siden det blir mer motstand i eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 21.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 Det er riktig som lars k sier Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 Disse motorene hadde problemer med vannlekkasje rundt drivakslingen, og hullene reduser trykket i stammen. Å tette de vil øke sjansen for lekkasje. Mulig de er boret i ettertid, jeg kan ikke huske noe slik støy fra samme motor som jeg hadde i en årrekke, dette var 72-modell. Sitér dette innlegget Link to post
Emil13 Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 (redigert) Takk for svar da lagger jeg noe demping av stålull... Motor jeg har et nok jeg fant ut er fra 89'... Skal lage i vinter "powertilt" noe ristfri og el servonotorer 12v 550nM.... Redigert 21.Oktober.2016 av Emil13 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.