Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Inn mot farsund Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Grimstad i sikte ser vi, 21,5 knop. Godt jobba i dag ! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Legger oss i den ikke ukjente byen Arendal. Været sier 15 ms fra nord øst. Det vil si vind i trynet i morgen. Litt i meste laget kjenner jeg. Vurderer å la båten ligger et par dager. Hva mener fagfolkene på Bp Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Bjørn......jeg går ut fra at du også fyller ut og stempler gjeldene hentedokumenter. Dette er selvfølgelig viktig for ny eier, og bør betraktes som et verdipapir ved eventuelt videresalg. Når det gjelder vinden og bølgene, så ser det dessverre ut til at bongo-bølgene ikke rekker langt nok sør denne gangen. Imidlertid har du nok en gang gjort en framifrå jobb! Sikkert deilig å komme hjem, og legge seg i sin egen seng hos den "Hvite Dame"! Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Hvis du kjenner på at det er litt mye, så er det litt mye. Bedre å ta det litt rolig enn å få seg en skumpetur hele veien opp. Ser det drar på til kuling i helga ved Rakke, så det er vel enten i morgen eller over helga..... Kanskje like greit å vente på roligere vær hvis ingen har noe hast? Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Det er en slitsom tur med så mye vind i mot som du sikkert vet selv. Kan jo gå en del innaskjærs men det blir en del utpå også. Fra Lyngør og opp til Kragerø samt over Langesundsfjorden og rundt Rakke og Tønsberg tønne og rundt Slagentangen. Hvis det ikke er veldig viktig å komme frem i morgen hadde jeg nok ventet. Fin i Arendal også Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Desverre ligger den hvite damen noen km unna..så ho får klare seg litt lenger uten meg. Tar en avgjørelse på om vi fortsetter i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Spørs hvor mye øst nordøsten blir. Å gå langt ut tror jeg kan bli slitsomt i lengden, men ikke sikkert det blir så gale om du går inne der du kan og går Jomfrulandsrenna - over langesundsfjorden og relativt tett på Mølen, innsiden av Tvistein og tar rakke ved Herregårdsbåen, innsiden av Svenner, Tønsbergfjorden, Vrengen osv. Har tatt det sporet et par ganger i NE til E 10-14 msek og synes hvor østlig vinden er betydde mer enn selve styrken. Om det ikke brenner, kan jo båten vente noen noen dager til du kan ta sjarmøretappen på noen timer i godvær :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Blir nok litt frisk utover uken ja så i morgen eller i neste uke ser det ut til så langt jeg kan se på windy....utfordringen er jo Lyngør-Risør i grove trekk ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Meldingene slik de er nå er jo nord nord aust. . Så det lover jo ikke helt galt. Spørs hva det blir da. Men . Har lagt ei rute nesten slik du beskrev den sap. Men nå klikka navionics totalt på Nettbrettet. Bare stopper. Gøy... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
annki Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Har ett tips om en app. Den heter Kystvær og er gratis. Da ser man vindretning og styrke i sanntid på en del fyr langs kysten. Ett samarbeid mellom Kystverket og Meterologisk. Fint å se hvordan det blåser utpå før en går ut. God tur Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Den er veldig grei . Har brukt den. Men glemte den nå. Takk for tips. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bay_liner Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Her er "real time" værdata tilgjengelig om det kan være av nytte: https://www.netatmo.com/weathermap/bounds/59.56865367572714/10.287218455234324/59.558250980633694/10.246019724765574 Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Vi kom til møkkalasset . Da snudde vi. Vind fra øst. For mye sjø. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Bra valg :) Østavinden er noe drit når man skal oppover kysten Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Både jeg og båteier var enige om at det ble for mye. Bølgene kom tett på og vinden økte. Var ca 11 ms . Så nå blir båten liggende i Arendal ca en uke kan det se ut som. Da skal vinden snu på sørvest. Ca 100 NM til Holmestrand herifra. Så det burde gå på 7 8 timer på en god dag. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Et klokt valg! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Hadde en mistanke om det ja ..virket noe frisk på windy......så det stemte ... lurt valg å ikke gå i røff sjø ....ting skjer så alfor fort da Får bare følge med på været fremover for så plutselig er hullet der ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
På svai Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Lurt å ta det rolig, tenker jeg også. Minner om at Fjellvett reglene funker bra på sjøen også; Det er ingen skam å snu. Grav deg ned ( i kabinen) i tide. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Det er spennende å følge med på henteturer, spesielt på denne tiden av året. God tur videre når været blir bedre. Legger ved link til bølgevarsel for Jomfruland - Tromøya. https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/jomfruland/2 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Det var meldt i underkant av en meter bølgehøyde i går. Skulle normalt være bra forhold. Likavel var det for krappe sjøer til at det var behagelig. Noen ganger klarer ikke varslene å fange opp kombinasjonen strøm og vind sammen. Slik jeg tolker været får vi et bytte på onsdag i neste uke. Prøver meg antakeligvis da Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2016 Vinden er ganske nordlig i kveld. Ca 10 ms på Torungen. Men atskillig lavere på Lyngør. Prøver meg en liten tur i morgen. Så får vi se. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Benji Svart 25.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Da ser det ut som om gutta er på vei igjen straks. Sterk og klar Bjørn. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Tusen takk Benji . I dag er jeg desverre alene ombord. Men får trøste meg til hjelp fra Tjøme Radio. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Marinetrafic er på. Forhåpentligvis ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.