Jump to content

Hente båt i Stavanger, levere Holmestrand

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Bjørn......jeg går ut fra at du også fyller ut og stempler gjeldene hentedokumenter. Dette er selvfølgelig viktig for ny eier, og bør betraktes som et verdipapir ved eventuelt videresalg.

Når det gjelder vinden og bølgene, så ser det dessverre ut til at bongo-bølgene ikke rekker langt nok sør denne gangen.

Imidlertid har du nok en gang gjort en framifrå jobb!

Sikkert deilig å komme hjem, og legge seg i sin egen seng hos den "Hvite Dame"!

Det er en slitsom tur med så mye vind i mot som du sikkert vet selv. Kan jo gå en del innaskjærs men det blir en del utpå også. Fra Lyngør og opp til Kragerø samt over Langesundsfjorden og rundt Rakke og Tønsberg tønne og rundt Slagentangen. Hvis det ikke er veldig viktig å komme frem i morgen hadde jeg nok ventet. Fin i Arendal også

Spørs hvor mye øst nordøsten blir. Å gå langt ut tror jeg kan bli slitsomt i lengden, men ikke sikkert det blir så gale om du går inne der du kan og går Jomfrulandsrenna - over langesundsfjorden og relativt tett på Mølen, innsiden av Tvistein og tar rakke ved Herregårdsbåen, innsiden av Svenner, Tønsbergfjorden, Vrengen osv.

Har tatt det sporet et par ganger i NE til E 10-14 msek og synes hvor østlig vinden er betydde mer enn selve styrken.

Om det ikke brenner, kan jo båten vente noen noen dager til du kan ta sjarmøretappen på noen timer i godvær :-)

Mvh. SAP

Det var meldt i underkant av en meter bølgehøyde i går. Skulle normalt være bra forhold. Likavel var det for krappe sjøer til at det var behagelig. Noen ganger klarer ikke varslene å fange opp kombinasjonen strøm og vind sammen.

Slik jeg tolker været får vi et bytte på onsdag i neste uke. Prøver meg antakeligvis da

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...