Whiskey Startet 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2016 (redigert) Byttet girolje i dag, men da jeg tok av lokket ved å skru opp skruen (trodde jeg), viste det seg at jeg skrudde lokket rundt så det spratt opp. Fint det, men da jeg skulle sette det nedi hullet igjen, gikk ikke det. Skruen sitter dønn fast. Må skal båten opp på torsdag, får ikke tak i lokk før det, kan jeg kjøre den de 200 m til brygga uten lokket, eller vil oljen sprute opp da? Sitter jo et filter under lokket, så regner med det er sirkulasjon under der... Redigert 18.Oktober.2016 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
sap_2000 Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 (redigert) Har aldri prøvd, men vil tro det vil/ kan sprute olje og evt miste oljetrykket til klutchlamellene da filteret sitter under dette lokket. Har du prøvd å sette lokket i skrustikka? Skruen holder bare i en plate som holder filteret under og som presser ut o-ringen i sporet over plata. Det er hele låsingen og rettingen av lokket, men man får nok ikke presset det ned igjen uten å få løsnet skruen først tror jeg Redigert 18.Oktober.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hekkbølgen Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Det vil sprute ut olje. Jeg har samme gir og var litt kjapp med å skru på lokket feil i forrigfjor slik at det ikke ble tett. Det resulterte i lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Den skruen må du få ut av lokket, enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 18.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2016 Fju! Etter en hel kveld med overtalelse, tur på biltema for å kjøpe brenner (som sikkert er fin til ribbe og ski), varming og resignasjon, kom den ut vha skrustikke og en papegøyetang ? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Mix Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Jeg kunne nok ordlagt meg litt annerledes: Den skruen må du få ut ! Samma F%¤# om den vil eller ikke ! Been there, done that. Om jeg husker rett la jeg en pakning, skive elns under sist jeg skiftet olje og rengjorde filteret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.