Jump to content

Hurth hsw630/zf63 kan jeg kjøre uten oljelokket

Whiskey

Recommended Posts

Byttet girolje i dag, men da jeg tok av lokket ved å skru opp skruen (trodde jeg), viste det seg at jeg skrudde lokket rundt så det spratt opp.

Fint det, men da jeg skulle sette det nedi hullet igjen, gikk ikke det. Skruen sitter dønn fast.

Må skal båten opp på torsdag, får ikke tak i lokk før det, kan jeg kjøre den de 200 m til brygga uten lokket, eller vil oljen sprute opp da? Sitter jo et filter under lokket, så regner med det er sirkulasjon under der...

bilde

Redigert av Whiskey (see edit history)

Baltic-pappa

Har aldri prøvd, men vil tro det vil/ kan sprute olje og evt miste oljetrykket til klutchlamellene da filteret sitter under dette lokket.

Har du prøvd å sette lokket i skrustikka?

Skruen holder bare i en plate som holder filteret under og som presser ut o-ringen i sporet over plata. Det er hele låsingen og rettingen av lokket, men man får nok ikke presset det ned igjen uten å få løsnet skruen først tror jeg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...