Fjordland Startet 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2016 (redigert) En gang i fremtiden så blir yamarinen byttet ut i en større båt. Har sett på Hydrolift F-20\piraya F-20, og synes den passer perfekt. Med fartspotensiale og V-bunn. Enkel innredning uten for mye "jålerier" Mange jeeper i denne klassen er proppet med solsenger og benker, noen skal tilogmed ha en liten cabin (F-23) Vil ha oppreist kjørestilling, høyestoler med mulighet for "ståstol", mest mulig gulvplass i bau ifbm teinehaler og utstyr, 2 sitteplasser bak vindskjerm og plass til et par unger. ca 20 fot ser ut som å være en grei størrelse utenbordmotor et bra skrog som tåler en del sjø\bølger Budsjettet litt usikkert enda, men under 100 for båten ihvertfall. bør gå fint i 40knop+ Hvilke andre båter enn hydrolift\piraya F-20 er det? Redigert 19.Oktober.2016 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 GH V20 har et ganske vasst skrog. Relativt smal og dyp V bunn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
ivar Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 .. men blir det ikke muligens litt ustabilt med teinehaler frami baugen på et slikt spisst/smalt fartsskrog ? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Jeppe 22 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=63190339 (Denne er solgt) Så en alubåt her om dagen som så ganske sporty ut.. Sto NA 22 på den.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Komodo Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 .. men blir det ikke muligens litt ustabilt med teinehaler frami baugen på et slikt spisst/smalt fartsskrog ? Hydrolift er vel heller ikke båter som utpeker seg som teinebåter. Nå burde vel jeg støtte opp og være litt patriotisk mht. Hydrolift men Jeg har vært gjennom samme tankeprosessen som deg Fjordland, og som du kanskje har sett har jeg en tråd om ombygging av Draco 20 til et slikt formål. Den skal være enkel, lett å spyle ren, selvlensende, og ha god dekksplass. Som det framkommer i den tråden så blir det jo laget slike joller av dette skroget nå av en annen produsent. Hadde det vært noe? Men uansett hva du havner på så tror jeg kanskje du er litt optimistisk prismessig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjordland Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) Følger ivrig med på prosjektet ditt, er jo midt i blinken for meg, men er redd et slikt prosjekt blir i overkant mye for meg☺Mitt "prosjekt" blir å finne en defekt motor til en god pris, fikse opp denne og kjøpe båt uten motor. Gjorde det slik med yamarinen. hadde motor klar, kjøpte komplett båt med motor og henger. Solgte motor som hang på, solgte min gamle henger. Satt da igjen med båt med egenvalgt motor, registrert henger til langt lavere pris enn andre på finn.no Håper på og gjenta denne suksessen:) Blir litt over budsjett med en ny sportling. Redigert 20.Oktober.2016 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Jeppe 22 har som F-23 denne kabinen i baugen. Synes det stjeler for mye plass av en så liten båt. Blir bare rot og søl inni der likevel tenker eg:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Ibiza 20 sport såg kjekk ut... litt av alt til mange formål. Noen som har erfaringer med denne? I litt ruskever og evnt stor motor? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 skroget har jeg hørt skal være bra, sportslig uten å være alt for ekstremt..? men fins den med annen innredning enn dette..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pacuare Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Følger med på denne. Ute etter omtrent det samme, men kanskje 24 fot (og ett litt annet budsjett). Liten vinkel i v bunnen er fint når en drar teiner, men totalt uegnet på havet i bølger. Synes 500k for en åpen skjærgårdsjeep er i overkant, så søker ennå. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 hadde ikke pris vært noe tema så hadde sikkert noe herfra vært brukendes :http://www.kaasboll-boats.no/Våre_båtmodeller/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Napoli Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) Har kjørt Ibiza 20 sport med 200 hk i 2 meter havdønninger mellom Arendal og Risør. Den gjør maks rundt 47-50 kn med 200hk Yamaha og holdt fin marsj med to voksne menn på den strekingen på 25-30 knop. Fin og stabil båt, ikke så veldig leken, men... Hadde vært mitt desiderte førstevalg dersom jeg skulle hatt en ren skjærgårdsjeep. Ser det ligger en ute på Finn, men kun med 175hk - er kanskje litt lite? Redigert 20.Oktober.2016 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
andersb Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Har litt over 30 fots skjærgårdsjeep, 2 maskiner, totalt fett og det du beskriver, men ikke i nærheten på pris ;) Bra å se andre også liker skjægårdsjeeper. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Ivar; lik denne tenkte eg på. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=82534972 Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Det var jo den jeg linket til jo :) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Fjordland Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Jepp? Virket den tung i hekken med 200 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) Ja, så lenge den ikke er i drift fremover blir den litt tung bak med såpass stor motor (den er anbefalt for motorer opp til 150hk tror jeg...). Dersom du da i tillegg fyller opp akterbenken med familien og har full tank er det veldig fort interessant å få den i drift fremover... Så lenge den er i plan merker du ikke noe til motorstørrelsen i det hele tatt - da kunne du gjerne hatt mer :) Jeg ser forøvrig at den som ligger ute på linken har teakdekk, det syns jeg ikke så mye om på en sånn båt som dette. Gir bare ekstra vekt og ingen reelle fordeler... Redigert 20.Oktober.2016 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Komodo Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 For min del ville det trekt ned at den har en gammeldags totakter på hekken. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjordland Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Kunne godt tenkt meg 4 takter eg nå..... men ka med yamahas hpdi, er den et alternativ med tanke på pris/vekt? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Akkurat på Ibizaen er bredden på motorbrønnen en faktor. Pass på at du ikke får for bred maskin. Yamaha Vmax 200 HPDI er det bredeste jeg ville hatt oppi der, men den gikk akkurat. Den sluker bensin på WOT - men veldig morsom motor! Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.