Jump to content

Helelektrisk Hanse 315 med propell på roret


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

På feks en Contrast 33 på litt over 4 tonn som jeg har seil mye rundt i verden med fikk vi satt inn en VP2020 på 18HK. Det gikk, men var nok i litt snaueste laget når det blåste skikkelig, og en VP2030 på 28 HK hadde nok vært mer ideelt, så 8HK syns jeg hører lovlig snaut ut.

 

S-drev med gir tar i mellom 20-25% av hestekreftene, der kan du beregne hva blir brukbart av 18hk til den båten. GreenStar sin S-drev tar 15%, men dem anbefaler rak aksel til alle installasjoner om mulig er. Dem har patent på lager og tetning som tar kun 1%. Ombygge fra S-drev til aksling er en liten sak i fleste båter. Her er bilder av installasjon av 10hk motor i Winga 29. Den motoren har foldepropell og kan lade med den under seil.

 

gs1.jpg

gs2.jpg

Redigert av Servicemannen (see edit history)
Link to post

S-drev med gir tar i mellom 20-25% av hestekreftene, der kan du beregne hva blir brukbart av 18hk til den båten. GreenStar sin S-drev tar 15%, men dem anbefaler rak aksel til alle installasjoner om mulig er. Dem har patent på lager og tetning som tar kun 1%. Ombygge fra S-drev til aksling er en liten sak i fleste båter. Her er bilder av installasjon av 10hk motor i Winga 29. Den motoren har foldepropell og kan lade med den under seil.

 

gs1.jpg

gs2.jpg

Den var svert nett! Hvor mange volt, og hvordan batteripakke har du planlagt her?

Aileen ll

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...