MegaTrondy Startet 19.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2016 (redigert) Jeg har som sikkert noen har fått med seg vært på jakt etter en større motor til min Askeladden. I jakten på større motor har jeg i stedet blitt fristet av båter med motor. Jeg fant for eksempel en liten 12 fot rib med 30 hk 2 takt motor av nyere dato på facebook. Der er det også med henger av nyere dato i prisen. Alt sammen er vel rundt 10 år og ser ut til å være godt tatt vare på. Fra før har jeg en snekke, en liten 8 fot slepejolle også en liten askeladden som helårs båt. Hadde jeg kjøpt denne ribben kunne jeg klart meg med den i stedet for å ha en slepejolle og en helårs båt. Kunne brukt riben til alt jeg ikke bruker snekken til. Altså selge askeladden med 5 hk motor, selge gummibåt (slepejolle) og beholde rib med 30 hk og henger. Fant også en liten 8 fot rib med fast bunn med en 9,9 hk 4 takt motor som bare har gått 3 timer til samme. Det er også en sport motor som er skrudd opp til 20 hk. Den koster det samme som riben over med 30 hk og henger. Her er det "bare" båt og motor i prisen - ikke henger, men alt er nytt i år. Kjøper jeg den så flytter jeg motoren fra den ille riben over på askeladden og selger den "gamle" slepejollen med 5 hk som står på askeladden i dag. Da beholder jeg såfall askeladden og den lille båten med fast bunn sammen med snekken. På toppen må jeg få tak i en båthenger siden jeg ikke har båtplass til askeladden om sommeren, og en båtplass koster nesten en båthenger i året. Hva mener dere gir meg mest valutta for pengene, og hvordan er det å bruke en rib som helårs båt i forhold til en askeladden i glassfiber. Den siste motoren har ny garanti, men den må også inn å ta service på verksted for å beholde garanti. Den eldre 2 takt motoren er ikke under garanti og det er svært enkelt å ta service selv. Hvilke variant ville du ha valgt? Selge askeladden og slepejolle. Kjøpe rib med 30 hk. Eller kjøpe rib med 9,9(20) hk, flytte motor over til askeladden, selge slepejolle og beholde liten rib som ny slepejolle og kjøpe båthenger til våren. Redigert 19.Oktober.2016 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 Løst. Ble en "ny" askeladden med 20hk. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 20.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 Hei, der ødela du jo hele "stol-leken" for oss! Fortell litt om nye båten da. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 Kjøpte en tilsvarende båt som jeg har NESTEN. Den "nye" båten har styrekonsoll og vindskjerm foran, på min er dette fjernet. Min båt har bare en 5/6 hk suzuki 4 takt. Den nye har en 20 hk motor som er byttet topp på og diverse siden den gamle var dårlig stand, så motoren yter nok litt mer enn 20 hk. Det beste er at den nye toppen er hentet fra en arbeids motor, så den tåler mer enn den gamle. Han som har eid båten er tidligere båtbygger og har god kunnskap om askeladden og motorer. Båten framstår i ganske bra stand for å være fra 80 tallet og på motoren er alt som var dårlig byttet ut, så den er teknisk i tipp topp stand. Orange er ikke min favoritt farge, men jeg tror det blir en bra båt til fiske og transport. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 21.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 Er det teinefiske du koser deg med? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 Vanlig fiske, tur på hytten til fam. og turer på øyer og holmer. Er en kompis gjeng som liker å utorske bunkere osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.