Simen- Startet 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2016 Hei! Har kjøpt meg en Rana 15 DC som jeg skal gjøre litt diverse med for å få den shinet opp. Ene sideruten mangler. Noen som forhandler disse original med rutelist? Har ikke noe problem med å eventuelt få skåret til pleksi i riktig størrelse, men hvor får jeg tak i rutelist? De andre pleksirutene er forholdsvis matt og har fått litt sprekker med årene. Mulig å bedre dette ved polering? Andre forslag? Eller bør disse også byttes? Når jeg la båten på lagring kunne jeg høre at det var en mindre mengde vann som rant fra side til side når jeg vippet på båten. Mistenkte umiddelbart vann i dobbelbunn, men fant ikke noe dreneringshull for denne? Er det faktisk dobbelbunn i disse slik at det bare er til å lage til drenering selv? Eller finnes det andre skjulte hulrom i disse båtene? Andre erfaringer og inputs om disse båtene som folk vil dele mottas med takk! Erfaringer med bruk, størrelse på motor, fart, sjøegenskaper etc. https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56665/rana-15-dc-3.jpg Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Mulig at en glassmester kan hjelpe deg med gummilisten. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
ivar Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) ellers kan muligens PW plastservice skaffe deler og være behjelpelig med opplysninger ang motor, de fleste jeg kjenner som har / har hatt av de der med vindskjerm har hatt 30hk på hekken. Det er en bred og stødig båt, men flat i bunnen så det banker nok litt når bølgene drar seg til Redigert 20.Oktober.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bananarana15 Svart 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Hei, jeg frisker opp denne, siden jeg plutselig sitter med en Rana 15 DC i oppkjørselen. Hvordan løste det du dette med plexirutene og fungerte det bra? Jeg lurer også på noe vedrørende drenering. Båten min har plugg. Men den har også et snedig hull bakerst i "kummen" i dørken (bilde). Jeg skjønner ikke helt konseptet, siden jeg vanligvis heller prøver å unngå vann i dobbeltbunner. Vet noen hva som er tenkt her? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkmann Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Sikker på at det ikke er tidligere eier som har laget selv-lens . Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
ivar Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 det tror jeg også.. Men da burde det vel også være etellerannet hull for å pumpe vannet ut igjen også Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sjarkmann Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 (redigert) hull for å pumpe vannet ut igjen også Rana laget jo selv modeller med slev-lens. Der det en gjennomføring inni båten og så en slange til en gjennomføring under vann bak på hekken , hvor vannet renner ut. Kan jo hende tidligere eier har prøvd å lage dette selv . Redigert 28.Mars.2017 av Sjarkmann (see edit history) Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.