Kenny95 Startet 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2016 Noen som har noe anelse om hvor man får tak i ny pakning til vanntanken på en Sabb G 10hk? Motoren gikk varm i går da et kobberrør til vanntanken var knekt av, nå er den fikset, men lekker vann i pakningen så snart man gir litt turtall på den. Slik så røret ut. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Hei, tror det sitter en halvmåne pakninig innom mutteren, som ligger utenpå røret, få tak i en ny en å sette på, skru igjen, fåes ved en rørlegger. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Eg frykter at dette er ei rørtetting av den heilt gamle skulen, der rørenden har vore oppvarma og lagt ut i ein flens. Hvis so er tilfelle, må der antagelig inn nytt rør, fordi at om du skal laga ny flens på røret, so blir det for kort. Uansett kva du gjer so må du ha deler til riktig rørstørrelse, eg mistenker at dette er 1/2" utvendig målt (12,7 mm)men det kan ogso vera 12 mm - forskjellen er liten. Sitér dette innlegget Link to post
Kenny95 Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Kobber røret er reparert og motor temp. Ligger nå jevnt på 80-90 grader, men ved litt turtall lekker det vann fra pakningen mellom vanntanken og selve motoren. Legger ved et bilde av pakningen: Er det mye jobb å bytte denne? Har blitt tipset om at man kan bruke noe så enkelt som en melkekartong å skjære ut pakning av.. Så lurer på om disse pakkningsmattene på Biltema kan gjøre susen her? :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Litt pakningssilikon på tube fikser nok problemet ditt greit. Evt skjære ut en pakning slik du selv foreslår. Må tåle varme da, eksosen går gjennom her og den er varm! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
shipahoy Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Pakningsmaterialet til Biltema er lett å klipp til med saks, og skjære med tapetkniv. Det finnes også i mange tykkelser, og tåler både diesel og varme. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Det beste vil nok være en ny original pakning, som garantert tåler de temperaturene vi snakker om her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kenny95 Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Index, med pakningssilikon, mener du da å bare fylle over der det lekker? Eller demontere og ha silikon over hele den gamle pakningen som står der? Til dere andre, tusen hjertelig takk for gode råd, tror jeg går for Biltema pakningen inntil videre som en nødløsning, til jeg får bestilt original pakning. :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Demonter (to mutre holder det hele), rengjør og påfør høytemperatur pakningssilikon på begge sider av den gamle pakningen. Da burde det holde tett. Biltema pakningen har jeg mindre tro på, temperaturen er høy her foran potta! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kenny95 Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Det pakningen var til kjøling av eksosen er det slik å forstå? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Den er både til selve eksosen (stort hull) og kjøling av toppen (lite hull). Så det kan bli noen hundre grader her.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kenny95 Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Regner med det er et lite hull øverst da? I og med at det er der det lekker, og ferskvannstanken går tom Sitér dette innlegget Link to post
Kenny95 Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Har igjen problemer med temperaturmåler, i går hoppe temperaturen vilt opp og ned hele tiden, og i dag er det null livstegn på måleren.. Er det denne som har tatt kvelden, eller er det noe annet som kan være årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 25.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Jo kan godt være giveren eller instrumentet som er gåen, men ville tatt en kjapp sjekk før jeg handlet nytt. De motorene der er ikke akkurat kjent for å gå stille og lydløst. Det kan derfor og være en dårlig kontakt en eller annen plass etter år med "banking" som har sørget for at det er dødt hos deg. Koster ikke noe å sjekke klips og koblinger. Begynn på motor og gå systematisk frem til du er på instrumentbordet. Ikke få som har fått seg en ahaopplevelse når de finner en dårlig jording. Sitér dette innlegget Link to post
Kenny95 Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Kan være dårlig jording ja. Skal få en med litt mer kunnskap om båt til å se på det. :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2016 Regner med det er et lite hull øverst da? I og med at det er der det lekker, og ferskvannstanken går tom JA. Lite oppe til vann, stort nede til eksos. Anbefaler å gjøre en skikkelig jobb, da du ellers ligger an til å få vann inn i sylinderen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.