Jump to content

Pakning på Sabb G10, lekker vann

Kenny95

Recommended Posts

Eg frykter at dette er ei rørtetting av den heilt gamle skulen, der rørenden har vore oppvarma og lagt ut i ein flens. Hvis so er tilfelle, må der antagelig inn nytt rør, fordi at om du skal laga ny flens på røret, so blir det for kort. Uansett kva du gjer so må du ha deler til riktig rørstørrelse, eg mistenker at dette er 1/2" utvendig målt (12,7 mm)men det kan ogso vera 12 mm - forskjellen er liten.

Kobber røret er reparert og motor temp. Ligger nå jevnt på 80-90 grader, men ved litt turtall lekker det vann fra pakningen mellom vanntanken og selve motoren.

Legger ved et bilde av pakningen:

bilde

Er det mye jobb å bytte denne? Har blitt tipset om at man kan bruke noe så enkelt som en melkekartong å skjære ut pakning av.. Så lurer på om disse pakkningsmattene på Biltema kan gjøre susen her? :)

Jo kan godt være giveren eller instrumentet som er gåen, men ville tatt en kjapp sjekk før jeg handlet nytt.

De motorene der er ikke akkurat kjent for å gå stille og lydløst. Det kan derfor og være en dårlig kontakt en eller annen plass etter år med "banking" som har sørget for at det er dødt hos deg.

Koster ikke noe å sjekke klips og koblinger.

​Begynn på motor og gå systematisk frem til du er på instrumentbordet.

Ikke få som har fått seg en ahaopplevelse når de finner en dårlig jording. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...