Jump to content

Simrad Rs82 VHF, fungerer bare på kanal 22


Olaf-Inge

Recommended Posts

Hei.
Jeg lurte på om det var noen Simrad genier her i Arendalsdistriktet. Står en vhf i båten jeg kjøpte, men jeg blir ikke klok på den. Hører ingen på noen kanaler, squelchen er på 1 å setter jeg den på 0 så vet dere hvordan det er. Den stilles digitalt. Ropte opp Tjøme på kanal 22, da var liksom alt normalt, go lyd og signal. Men ellers er det dødt liksom. Trodde jo enn skulle høre dialoger på kanal 16 i det minste. Så jeg trenger litt hjelp. ...

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Simrad Rs82 vhf hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.
Link to post
Share on other sites

Du kaller opp Tjøme på arbeidskanal 22 og for god forbindelse og godt svar. Hører lite på 16. Vel der er ikke all verdens trafikk på 16 om dagen, og konversasjon skal du i alle fall ikke høre der. Ting som tyder på at din VHF er ok, ref dit oppkall til Tjøme radio.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...
On 10/20/2016 at 7:49 PM, Olaf-Inge said:

Hei.
Jeg lurte på om det var noen Simrad genier her i Arendalsdistriktet. Står en vhf i båten jeg kjøpte, men jeg blir ikke klok på den. Hører ingen på noen kanaler, squelchen er på 1 å setter jeg den på 0 så vet dere hvordan det er. Den stilles digitalt. Ropte opp Tjøme på kanal 22, da var liksom alt normalt, go lyd og signal. Men ellers er det dødt liksom. Trodde jo enn skulle høre dialoger på kanal 16 i det minste. Så jeg trenger litt hjelp. ...

 

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Simrad Rs82 vhf hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Hei Jeg har samme VHF og får endel støy ( ref Tjøme Radio) ligger også i arendal . Fikk du ordnet dette. Jge hører allt , men folk sier det støyer fælt når jeg kaller dem opp. likner på motorstøy. Noen som har noen tips ideer ?

 

Link to post
Share on other sites

Nimbus37 skrev for 3 timer siden:

Hei Jeg har samme VHF og får endel støy ( ref Tjøme Radio) ligger også i arendal . Fikk du ordnet dette. Jge hører allt , men folk sier det støyer fælt når jeg kaller dem opp. likner på motorstøy. Noen som har noen tips ideer ?

 

 

Store sjanser for at du har koblet strømmen (+) til ett sted (type kjøleskap/vifte etc) det er en annen kilde. VHF`n skal ha direkte fra forbruksbateriet (husk sikring) veldig ofte er dette kilden til støy. Sjekk også antennekoblingene dine. 

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...