Jump to content

Problemer med dugg, vindusvisker

KarmaZ

Recommended Posts

Gløtte på kalesjen i bakkant/på sidene bak funker ofte bra også, da de er dragsug der slik at frisk luft suges inn i gliper andre plasser. Jeg brukte rødsprit og rent tørkepapir for å få vinduene gullreine på innsida og syns det hjalp bedre enn Miraculin/Zalo og andre fettbaserte remedier. RainX er super selv med vindusviskere da en får god sikt utenom viskesonen

Rain X har jeg hørt om. Kan prøve det. Men kommer ingen vei unna vindusvisker tror jeg, da sikten blir dårligere uansett om vannet preller fortere av vinduet. Hjelper greit nok med gløtt på kalesjen, men tror en vifte og vindusvisker gjør susen..

Men av alle de viskerne jeg har sett på, er kun at man har motor på innsiden, og man må borre hull i glasset. Det vil jeg unngå, noen som vet om utenpåliggende vindusmotor??

Nå skriver du ikke hvilken båttype du har, så vanskelig å komme med eksakt råd.

Bildet viser pusser-arm på min Ibiza. Motor sitter i taket i kabin i en "nisje" i dekket hvor kjernemateriale er fjernet for at det ikke skal bli for tykt til gjennomføring av aksling.

Alt er fabrikkmontert.

bilde

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...