KarmaZ Startet 20.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2016 Hei. Jeg har en daycruiser som ikke er noe bra sikt når det regner. Ser noen har vindusvisker, men det i seg selv, gjør ikke jobben. Er det noe varmevifter som kan brukes? Har sett noen daycruisere med vindusvisker, men det jeg tenkte på var noen uten at jeg må lage hull i glasset. Noen som har en løsning?? ? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 RainX på utsiden og 12v defroster på innsiden. RainX fungerer kun når du ligger i plan, og defroster bør bare brukes mens motoren går. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 Rainx på utsiden, zalo på innsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 Hvilken båt er det? Antar det er når du har på kalesje at det dugger på innsiden... Bedre gjennomlufting er bra. Innenbordsmotor med mulighet for tilkobling av defroster? En 12-volt cupevifte vil være løsning ved utenbordsmotor. Vindusviskermotoren monteres vanligvis gjennom dekket, like forran vinduet. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 20.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2016 Rainx på utsiden, zalo på innsiden.Zalo på innsiden? Hvordan da? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Ida Marie III Svart 21.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 Litt Zalo på tørkepapir, gni det over glasset, og duggen vil ikke feste seg på noen timer... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2016 Gløtte på kalesjen i bakkant/på sidene bak funker ofte bra også, da de er dragsug der slik at frisk luft suges inn i gliper andre plasser. Jeg brukte rødsprit og rent tørkepapir for å få vinduene gullreine på innsida og syns det hjalp bedre enn Miraculin/Zalo og andre fettbaserte remedier. RainX er super selv med vindusviskere da en får god sikt utenom viskesonen Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Kjerreingråd mot dugg er å dele en potet i to og gni snittflaten mot glasset. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 28.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Rain X har jeg hørt om. Kan prøve det. Men kommer ingen vei unna vindusvisker tror jeg, da sikten blir dårligere uansett om vannet preller fortere av vinduet. Hjelper greit nok med gløtt på kalesjen, men tror en vifte og vindusvisker gjør susen.. Men av alle de viskerne jeg har sett på, er kun at man har motor på innsiden, og man må borre hull i glasset. Det vil jeg unngå, noen som vet om utenpåliggende vindusmotor?? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 -igjen, man borrer ikke hull i glasset og monterer akslingen gjennom. Du borrer hull i dekk, like nedenfor vinduet, akslingen gjennom hullet, skrur fast motor og monterer viskerarm på. Du må nesten si litt im hva slags båt det er og gjerne legge ut bilde, så får du nok gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2016 (redigert) Nå skriver du ikke hvilken båttype du har, så vanskelig å komme med eksakt råd. Bildet viser pusser-arm på min Ibiza. Motor sitter i taket i kabin i en "nisje" i dekket hvor kjernemateriale er fjernet for at det ikke skal bli for tykt til gjennomføring av aksling. Alt er fabrikkmontert. Redigert 29.Oktober.2016 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.