Dag Haugedal Startet 22.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2016 Skal man sprøyte motorkonservering inn i luftinntaket på injectionmotorer eller bare sprøyte det inn ved å skru ut tennpluggene? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Skal vel sprutes inn i tennplugghullet, og deretter kjøre noen omdreininger på motoren. På forgassermotorer pleier man vel å kvele motoren ved å sprute motorkonservering inn luft-inntak. Sitér dette innlegget Link to post
Dag Haugedal Svart 22.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Skal vel sprutes inn i tennplugghullet, og deretter kjøre noen omdreininger på motoren. På forgassermotorer pleier man vel å kvele motoren ved å sprute motorkonservering inn luft-inntak. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 (redigert) Mange meninger om dette. Snakka med en på en Yamaha forhandler på Sørlandet. Spurte hva de gjorde på firetaktere. Fikk til svar at de skifta olje på motor og gir. Med sylinderene gjorde ingenting. Redigert 22.Oktober.2016 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Mange meninger om dette. Snakka med en på en Yamaha forhandler på Sørlandet. Spurte hva de gjorde på firetaktere. Fikk til svar at de skifta olje på motor og gir. Med sylinderene gjorde ingenting. Nå består vel servicen av en del mer, enn kun oljeskift. Husker når jeg hadde en Mercury 115 efi for noen få år tilbake, så mener jeg at det var 15-20 punkt en årlig/timer. service besto av, i følge manualen. En del av dette kunne gjøres selv, mens noe skulle utføres av et godkjent merkeverksted/forhandler. I dag har jo nye motorer 5-6 års garanti, så det er vel lurt å følge service-manualen, så man har sitt på det tørre hvis noe skulle skje. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Nå består vel servicen av en del mer, enn kun oljeskift. Husker når jeg hadde en Mercury 115 efi for noen få år tilbake, så mener jeg at det var 15-20 punkt en årlig/timer. service besto av, i følge manualen. En del av dette kunne gjøres selv, mens noe skulle utføres av et godkjent merkeverksted/forhandler. I dag har jo nye motorer 5-6 års garanti, så det er vel lurt å følge service-manualen, så man har sitt på det tørre hvis noe skulle skje. Var vell litt enkelt sagt av meg. Det jeg mente var de utførte de "vanlige" service-punktene, men sprøyta ikke olje i sylindere på moderne 4-taktere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.