PerUlv Startet 22.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2016 (redigert) I båten min er det noen tynne dreneringsrør/slanger som drenerer alt vann som kommer på dørken. Der forsvinner det også blader og barnåler når det er høst. Dvs mesteparten forsvinner ikke, men blir liggende slik at jeg kan plukke det bort ukentlig, men... det havner uansett drit i hullet. Til nå har jeg pumpet feil vei (vakuumpumpet) for å holde det åpent. Dette fungerer, men det er ikke optimalt. Men; finnes det noen smart måte å rense slike tynne rør (estimert ID under 1 cm)? Plastørene eller slangene er det egentlig, går under dørken og bak til en kran og ut. Blåse rent med trykkluft? En klunk med klor av og til for å hindre vekst av "gud vet hva" inni rørene? Slangene drenerer mest ferskvann. Redigert 22.Oktober.2016 av PerUlv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Biltema har slike nylon "stakefjær" som elektrikerne bruker til å trekke kabel gjennom kabelrør. De er ca. 3mm tykke. Skulle tro disse kan virke...? Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 22.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 God ide. Dette prøver jeg. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Eller en stakefjær med utskiftbar børste. Kan sikkert klippe ned børsten til passende dimensjon Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Eureka Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Du skriver ikke hvilken type båt det er, men jeg ville vurdert å skifte til større dimensjon på dreneringen.., Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 i min passer det fleksible pussesettet til AG3, anbefaler hårete børste fra XXL også bruker jeg en Amway såpe for å gjøre rørene rene og glatte innvendig (inbiller jeg meg...) Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 22.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 (redigert) For folk som vil prøve med trekkefjær: Nå satte stakefjæren seg fast på vei ut igjen, gitt. Virker som det er et 90gradershjørne. Jeg kom gjennom men ikke tilbake, antakelig pga dimensjonendring i 90graders bend. Uansett, relativt lett å fikse ved å bøye fjæren med et tynt, flatt skrujern tror jeg, men kanskje verd å tenke på før noen andre prøver. Bendet kan ligge et stykke inne... Joda, jeg har også vurdert å bytte slange og inntak til noen nr større, men ville gjøre det enkelt først. Men må kanskje vurdere det på ny i morgen. Hvilken dimensjon synes dere er ok forresten? 30-40mm? Sitter og tenker på Anytec - det virket som de hadde 110mm eller noe slikt på begge sider på 750en. Redigert 22.Oktober.2016 av PerUlv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 22.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2016 Dieselfan, ja jeg vurderte en pusseklut på enden av stakefjæren. Evt en boresnake;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.