kes Startet 24.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2016 Hei, Jeg har en Eber D4 installert i 2005 som plutselig stanset for et par dager siden. Ved oppstart virket alt normalt, men etter ca. en halv time stoppet den. Startkappen på minipanelet lyser rødt når jeg slår den på og indikerer dermed at det går strøm til varmeapparatet, men det skjer ikke noe mer enn det. Kaldluften virker heller ikke når den slås på selv om bryteren lyser blått og indikerer oppstart. Ligger det en sikring skjult et eller annet sted under et panel på varmeren og som ikke blir synlig uten at noe må fjernes? For ordens skyld - det er mer enn nok strøm til å både starte og kjøre varmeapparatet så det er ikke der feilen ligger. Har noen et forslag til hvor jeg skal begynne? Jeg har vært gjennom det som ligger i arkivet, men der var det ikke noe hjelp å få. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 (redigert) Det er en sikring før varmeren. Men ikke inne i selve varmeren, så vidt jeg vet. Redigert 24.Oktober.2016 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Roger jo Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 (redigert) Feil koder her http://www.seatronic.no/pdf/eber/feilkoder-luftvarmer.pdf Selv om det er strøm "nok". forsøk med mororen i gang. http://www.seatronic.no/pdf/eber/Airtronic_D2_D4.pdf http://www.seatronic.no/varmere-luftvarmere-c-107_120/eberspacher-varmer-d4-p-156 Redigert 24.Oktober.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
brs Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Hvis det er strøm nok frem til varmeren og den vil ikke blåse kaldluft kan det tyde på at viften eller elektronikk som svikter. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 På min d4 som jeg hadde i nordwest 900 og agder 840 var det faktisk to sikringer. Jeg hadde meget bra spenning inn på sikringene. Men atskillig lavere ut fra sikringene. Der var feilen på min. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
båt 45 Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 det ligger en sikring på toppen av varmeren under en gummi propp trykker du litt hardt på proppen vil du kjenne ett klikk hvis den har slått ut Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Denne varmer er normalt sikret med to sikringer, en på 25A til varmeren og en på 5A til panelet. Får du lys i diodene på panelet er 5A sikring ok, men kontroller 25A sikring, og at det virkelig kommer spenning frem til varmer. For feilsøking er det ofte nødvendig med utstyr for avlesing av feilkoder(for eksempel montere modulator 801), idet dersom det er en feil på en komponent, nekter varmeren å starte. Det kan jo f.eks være så enkelt som en løs ledning eller kontakt som har irret. Varmeren har IKKE noen resett-knapp under en gummiplugg. Det må også nevnes at D4 fra 2005 har en styrenhet med "dårlig rykte"(Wehrle, glatt plastkabel ut av varmer), den bør testes hos et verksted med kompetanse og utstyr for dette. NB Jeg er bare et postkontor unna. Sitér dette innlegget Link to post
Oddgeir Eriksen Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Har en D 4 ,men den vil ikke starte.Trykker på start,og det høres normalt ut.Kommer masse røyk ut,men starter ikke å brenne. Har skiftet plugg, men det samme er det samme? Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Ville sjekket dieseltilførselen. Om det er et eget filter, bytt dette, og sjekk slanger for fremmedlegemer Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Hei Oddgeir Eriksen! Velkommet til forumet. Det som vanligvis gir symptomene med mye røyk i startfasen, men uten at varmeren kommer i gang, er svært ofte at gitteret som ligger rundt glødepluggen er sotet. Flere startforsøk vil ofte til slutt gi en vellykket oppstart. Det kan være vanskelig å få ut gitteret uten å skade det, så hvis gjentatte startforsøk ikke gir start, er det å anbefale å kjøpe nytt gitter. Hvis du får start på varmeren, la den gå med full belastning en stund før du stanser den. Det er også lurt å la varmeren, rutinemessig, gå med full belastning siste kvarteret før du stanser den. Det reduserer denne utfordringen med sot på gitteret. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Tips til hvordan enklest få ut glødegitteret uten å skade det. Om du ikke har nytt gitter eller anledning til å rengjøre det kan en nødløsning være å ta det ut, dreie det 180 grader og deretter sette det inn igjen. Ellers kan man oppleve at brennkammeret soter igjen, også på disse varmerne. Dette vil gi lignende symptomer som @Oddgeir Eriksen beskriver. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.