Skrulokk Startet 24.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2016 Hei. :) Vi har i vår Risør 27 et sett med fire festebøyler montert fremst i kabinen, litt asymmetrisk plassert under dekksluka. Jeg og fatter har grublet litt rundt hva de kan ha blitt brukt til tidligere da de ikke er i bruk til noe spesielt for øyeblikket, men finner ingen fornuftig konklusjon på disse. Har noen av dere sett slike bøyler montert tidligere og vet hva de kan være til? Espen Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Feste for stegtrinn/ plattform for å kunne klatre opp luka/ stå i luka? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2016 Slike bøyler brukes ofte ute i cockpit på seilbåter, for å feste sikkerhetsliner. Det er neppe denne bruken de er tiltenkt i båten din. Hvis luken er rett over bøylene så kan de være ment brukt til en stigevariant. Alternativt har forrige eier brukt bagasjestrikker hektet på disse bøylene for å feste et brannslukningsapparat eller noe annet. Eller så har de vært brukt til noe helt annet... ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Eureka Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Torturkammer? Sitér dette innlegget Link to post
Skrulokk Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Feste for stegtrinn/ plattform for å kunne klatre opp luka/ stå i luka? Selve platen festebøylene sitter på tviler jeg på holder vekten av en normal voksen person :) Slike bøyler brukes ofte ute i cockpit på seilbåter, for å feste sikkerhetsliner. Det er neppe denne bruken de er tiltenkt i båten din. Hvis luken er rett over bøylene så kan de være ment brukt til en stigevariant. Alternativt har forrige eier brukt bagasjestrikker hektet på disse bøylene for å feste et brannslukningsapparat eller noe annet. Eller så har de vært brukt til noe helt annet... ;-) Feste brannslukker tror jeg kanskje kan være en forklaring :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 (redigert) Det var jo et voldsomt feste til brannslukningsapparat. Det følger jo som regel med egne fester til det. Og så er det jo en hengsler skapdør på venstre side der. Om et stort slukkeapparat festes der, kan ikke døra åpnes. Det spennende er jo dimensjoneringen av skiver/ plater på baksiden av den veggen. Det kan si noe om belastningen det skal tåle. Kan jo være ment at unger skal klatre opp der. Er det noen portable bordplater i båten, som kan stues vekk der? Redigert 25.Oktober.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrulokk Svart 25.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Det er i utgangspunktet to plater i båten som lager henholdsvis et ekstra sete i sittegruppen ute og ekstra sengeplass i akterkabin.Men de er langt større en hva det er plass til på denne plassen, så jeg skal få tatt litt mer detaljerte bilder neste gang jeg er nede i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 (redigert) Jeg fikk først nå med meg at de fire festene står i en svak trapes-fasong. Dermed tror jeg ikke det er hjemmelagde fester til brannslukningsapparat. Det er nok en grunn til at de står i den posisjonen. Hva finner du i båten som har en tilsvarende trapes-form? Festene er helt sikkert ettermontert, ettersom det er en dør som åpner mot festene og kan bli skadet av festene, og båtprodusenten hadde neppe laget en slik løsning fra fabrikk. Kan bøylene ha blitt brukt til å holde en ileggsplate, bordplate eller noe sånt? Vannski? ? Redigert 25.Oktober.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
WGM Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Du har ikke tilfeldigvis en innleggsplate midt i baugkøya som kan passe inn der hvis du ikke vil ha dobbeltseng ? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Eller noen av ekstraputene som passer der.. Sitér dette innlegget Mons Link to post
index Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Det er ikke tidligere eier som har laget feste til barnesete da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.