MR Swe Startet 25.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2016 Funderer på kjøpe en kajakk til neste sesong og ha med ut på båten. Men hvordan skal jeg plassere den når vi er ute og kjører? Kajakken er ca 4.80 langs med båten er 31 fot. Noen som har erfaring av kajakk og forvaring på båten? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Vi har en sånn på Nimbusen. Bruker den til å ha jolla i - men ser på websidene at de også har kajakker i. Virker på meg som et genialt system til akkurat kajakker - da man kan ha kajakken hengende på ripa. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
MR Swe Svart 26.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 ja men i 2-3 meters bølger vet jeg ikke om det er løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Hvilken båtmodell er 31-fotere? -kjekt å vite for å spekulere litt :) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 26.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 nor star 950.. tror jeg sliter med finne noen smart løsning på det. Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Min Hasle Excursion 500 ligger slik på vår Baltic. Ulempen er selvsagt at man ikke kan gå på dollbordet samt at babord sidelanterne er tildekket. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Jeg har min kajak på dollbordet, men det er en bare 3,7m lang. Får du ikke lagt den på innsiden av rekka? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Sånn gjorde jeg det på Nidelven : I seilbåten er det verre, får ikke plass på siden pga stag, så nå er kajakken stort sett hjemme Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
MR Swe Svart 26.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 (redigert) skal måle og se om jeg får til samme løsning som sverre Redigert 26.Oktober.2016 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Dersom du bruker nettet jeg viste til over (eller lager et selv av vanlig biltema bagasjenett) kan du henge den helt opp på kanten av rekka - da er det ikke noe problem i bølger heller. I tillegg beholder du da dollbordet ledig, samt kan henge de langt nok frem til at lanternen syns. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Billa Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Jeg gjør det sånn: Ser over kajakken fra styreposisjon siden kajakken er lav Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Tor Arild Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Mr Swe, siden du har hardtop - kan du ikke vurdere å rett og slett montere Thule kajakkstativ på hardtopen? Tenker på de du har på biltaket. Montere de i to teaklister eller lignende - og så montere teaklister på hardtop med nødvendig tetting? Har selv en Targa - og er det jeg vurderer. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 26.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Smart ide men er 2 luker der og så tenkte jeg ha solcellpanel der Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 -da ville jeg ha montert en støtte fremme på dekk som tok opp all bevegelse. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Funderer på kjøpe en kajakk til neste sesong og ha med ut på båten. Men hvordan skal jeg plassere den når vi er ute og kjører? Kajakken er ca 4.80 langs med båten er 31 fot. Noen som har erfaring av kajakk og forvaring på båten? Anbefaler å velge en så lett kajakk som overhode mulig innenfor ditt budsjett. Det finnes gode kajakker med full lengde ned til 17-18 kg og de er mye enklere å ha med seg enn plast kajakker på 27-28 kg. Det er utfordrende å løfte og håndtere kajakk opp og ned fra båt særlig når det blåser litt. En tung kajakk blir gjerne liggende hjemme mens båten drar på tur. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
MR Swe Svart 26.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Sett på en som veier 22kg og 480 lang... Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Min er vel 19 kg og det går bra. Husk at du skal gå rundt på dekk og dollbord mens du holder deg fast med den ene hånden og bærer kajakken på skuldra støttet av den andre hånda. Så skal kajakken plasseres med en hånd mens du støtter deg med den andre. Og så blåser det og så ligger det tett med båter osv. Det er en helt annen utfordring å frakte og plassere kajakk på båt en på biltak. Når dette er sagt så anbefaler jeg kajakk. Du kommer til på utrolig fine steder med kajakk. Deilig med trim også siden båtlivet kan bli litt stillesittende. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Trond Kong Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Fest den på ene siden på HT, får ikke opp luken men da er jo kajakken ute av veien. Finnes jo mye fra Thule til bil, mulig å tilpasse de til båt?? Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Smart ide men er 2 luker der og så tenkte jeg ha solcellpanel der Valgets kvaler - lufting og strøm, eller kajakk? Jeg hadde gått for kajakk. En smal sak :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Thule i sjøvannsbestandig materiale? :) Det må da gå ann å la 1/3 av kajakken ligge i en krybbe på HT, ut mot BB side og så la resten strekke seg fremover og holdes oppe av et stativ med sådann høyde at den ikke tar sikt. F.eks omtrent samme høyde over dekk som HT. Det viktige er jo at den ligger dønn i ro mot et underlag. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Når du snakker om 2-3 meter bølger må den være skikkelig stroppet og helst så langt opp at en bølge over dekk ikke river den med seg. Da synes jeg at et anlegg på hardtoppen og en tobeinet fot på framdekket høres ok ut. Da kan du jekke fast med jekkestropper og vite at det ligger godt i dårlig vær. Da kan du heller henge den utfor rekka på finværsdager når du skal bruke den ofte. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Napoli Svart 26.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2016 Var vel sånn jeg tenkte og - men virker som om de fleste treffer dårlig vær oftere enn meg :) Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.