TerjeFjern Startet 28.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2016 Har kjøpt en Princess Riviera 36 som har noen ukjente deler. Denne sitter helt akterut. Kan det være det sentrale smøresystemet for rorene? Hvis ja hvordan virker dette? Helt bak på begge sider av båten er det 2 slike hull. De er ikke drenert. Er neppe flaggfeste da det står på midten av båten. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Det ser ut som en smørepumpe ja. Du skrur rattet med klokken noen runder etter å ha åpnet en av kuleventilene, vet ikke om du ser fettet komme ut noe sted? Så stenger du kuleventilen og åpner den andre og smører denne siden også. Når skruen nærmer seg bånn kan du skru av lokket og bytte fettpatron. Hylsene på badeplattformen, kan de være til davitere? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Tror den fettpressen er til og smøre rorakslinger, mener jeg har sett dette på en 36 Riviera jeg var og så på for en del år siden. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
nordan family 27 Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Det var smart med kuleventil på pressa til rorhylsene. Det skal jeg vurdere å montere på min. Har samme presse. Har du en eller to av hullene på hver side? Ligner innfesting til den stigen jeg har for å stige ombord - men jeg har da to slike ved siden av hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 `Dei hullene er til Langgang/passarelle vil eg tru. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 28.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 (redigert) `Dei hullene er til Langgang/passarelle vil eg tru. Hullene er helt bakerst på dollbordet på begge sider og er ca 25 millimeter. Ett hull på hver side. Redigert 28.Oktober.2016 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Har sett noen passreller som står ned på en liten tupp/ rør ned i ligende fester. Plasseringen virker logisk. Ser ikke bort i fra at forslaget over er riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Tipper det er til avtagbare davitter. Jeg har pasarelle med rørtupp, men er 38mm den tuppen som skal stikkes ned. Hvor stor ert avstanden mellom innfestningene? 1 meter mellom de og vi prater davitt, 35-40cm og det kan være landgang Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 28.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 (redigert) Avstanden er ca 3 meter og 50 cm. Sitter 1 på hver side av båten. Det sitter også snap davit fester på badeplattform . Har kanskje sammenheng med disse. Redigert 28.Oktober.2016 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 28.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2016 Virker mer som for landgang når du sier det er så stor avstand. Alternativt til en slags løfteordning/svingbar davitt for en liten påhengsmotor til jollen? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 8.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2016 Har antagelig funnet ut hva festene bak på båten er til. Ser noen i sydlige strøk har fester for stenger som holder taket på kalesjen oppe der som en slags solbaldakin. Min båt er ny i Barcelona så da kan det sttemme med klimaet og mye sol med behov for skygge. fant dette bildet på nett feks. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.November.2016 Del på Facebook Svart 29.November.2016 Fikk du noe svar på om fettpressa var til propellakslene eller rorakslene? og må de fylles med fett eller finnes det patroner som passer oppi der? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
TerjeFjern Svart 29.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2016 Pressa er til roraksler. Skal turnes 1/2 omdreining regelmessig står det. Vet ikke om den har patron eller må fylles. Antar fylles men det ser jeg til vårpussen. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 30.November.2016 Del på Facebook Svart 30.November.2016 Hehe OK, fant likedane i båten min da jeg krabba litt rundt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Vrod Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 Fru Jacobsen skrev On 30.11.2016 at 6.21: Hehe OK, fant likedane i båten min da jeg krabba litt rundt Oi fy da, hvem hjalp deg opp igjenn da Jacobsen? Møkkete på knæra også? Mista noe værdifult sikkert. ????? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.