Jump to content

Ukjente deler Princess Riviera 36

TerjeFjern

Recommended Posts

Har kjøpt en Princess Riviera 36 som har noen ukjente deler.

Denne sitter helt akterut. Kan det være det sentrale smøresystemet for rorene?

Hvis ja hvordan virker dette?

bilde

Helt bak på begge sider av båten er det 2 slike hull. De er ikke drenert. Er neppe flaggfeste da det står på midten av båten.

bilde

Det ser ut som en smørepumpe ja. Du skrur rattet med klokken noen runder etter å ha åpnet en av kuleventilene, vet ikke om du ser fettet komme ut noe sted? Så stenger du kuleventilen og åpner den andre og smører denne siden også.

Når skruen nærmer seg bånn kan du skru av lokket og bytte fettpatron.

Hylsene på badeplattformen, kan de være til davitere?

Tror den fettpressen er til og smøre rorakslinger, mener jeg har sett dette på en 36 Riviera jeg var og så på for en del år siden.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Det var smart med kuleventil på pressa til rorhylsene. Det skal jeg vurdere å montere på min. Har samme presse.

Har du en eller to av hullene på hver side? Ligner innfesting til den stigen jeg har for å stige ombord - men jeg har da to slike ved siden av hverandre.

Tipper det er til avtagbare davitter. Jeg har pasarelle med rørtupp, men er 38mm den tuppen som skal stikkes ned.

Hvor stor ert avstanden mellom innfestningene? 1 meter mellom de og vi prater davitt, 35-40cm og det kan være landgang

• 2 weeks later...

Har antagelig funnet ut hva festene bak på båten er til. Ser noen i sydlige strøk har fester for stenger som holder taket på kalesjen oppe der som en slags solbaldakin. Min båt er ny i Barcelona så da kan det sttemme med klimaet og mye sol med behov for skygge.

fant dette bildet på nett feks.

bilde

• 3 weeks later...

Fikk du noe svar på om fettpressa var til propellakslene eller rorakslene? og må de fylles med fett eller finnes det patroner som passer oppi der?

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

• 4 months later...
Fru Jacobsen skrev On 30.11.2016 at 6.21:

Hehe OK, fant likedane i båten min da jeg krabba litt rundt

Oi fy da, hvem hjalp deg opp igjenn da Jacobsen? Møkkete på knæra også? Mista noe værdifult sikkert. ?????

Nå kommer sommeren?