Thomas mortensen Startet 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2016 Hei Har demontert sjøvanspumpen i båten, og må ha nye tettninger, sporkile og lager. Mitt spørsmål, hvor kjøper mann dette? Pumpen er en Johnson F5B-902. Med sporkile på utgående aksel. Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Hei Ta med delene til en jernvarehandel, hvor de selger lager og tetninger, dette vil langt rimeligere ennå gå til produsent av pumpen. Erfarte dette da jeg overhalte Jabsco sjøvannspumpen i båten, betalte 10% av prisen på overhalingsett fra Volvo Penta. Lykke til . Sitér dette innlegget Link to post
Thomas mortensen Svart 29.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Ohh såppass ja Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 (redigert) Jernvarehandel som selger simmeringer med rustfri fjær og kulelagre hører vel historien til. Dette kan du kjøpe på nett eller i en maskinforretning. Redigert 29.Oktober.2016 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Tror denne impellerpumpa har Woodruff kile (halvmåneformet) DIN 6888 om du skal på Ebay eller Alibaba. Når det gjelder tetninger så må jeg anbefale MITS på Sem utenfor Tønsberg, båtmann, meget dyktig og... hjelpsom. Raskere og billigere enn Ebay er min erfaring. Kulelager i 2RS utførelse får kanskje billigst her... http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Tilhenger/Reservedeler/Kulelager-2000019337/ Sitér dette innlegget Link to post
Thomas mortensen Svart 29.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Ja lurte på hvor jeg fikk tak i kile Sitér dette innlegget Link to post
Thomas mortensen Svart 29.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2016 Noen som vet størelsen på lagrenne? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Det beste er å lese av typenummer på de du tar ut. Det står med liten skrift på sideflaten til lageret som oftest Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Noen som vet størelsen på lagrenne? Størrelsen på lagrene måler du enkelt med skyvelære: Utvendig, innvendig og tykkelse. Ingen hokuspokus, dette... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Du skriver at du har demontert pumpa. Hvis du legger ut bilder av delene får du også hjelp til å tyde hva du har Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
adeneo Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Sjekk med Leif H. Strøm, de har sannsynligvis repsett til den pumpen, de delene du trenger, og som oftest også tegninger og spesifikasjoner på pumpene. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Størrelsen på lagrene måler du enkelt med skyvelære: Utvendig, innvendig og tykkelse. Ingen hokuspokus, dette... En utfordring med denne metoden er at du ikke finner hvilken "klaring" lagera skal ha, det kan du derimot oftest lese på siden av ytterringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.