Wannabe Startet 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2016 Hei, har kjøpt en Beneteau 423 og trenger å få seilt den til meg. Fra Vestfold til Stavanger/Karmøy. Har ikke tid til det selv. Noen som kan ta oppdraget? Mvh -Kai Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Er desverre ingen seiler ellers så hadde det sikkert vært intressant ...men dukker nok opp en som har erfaringen med seil .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2016 Jeg er heller ingen seiler. Men om det er en som kan seile. Og har lyst å lære littegrann til en amatør.. kan jeg kanskje være med som hjelpemann og navigatør. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Wannabe Svart 31.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 "Båtboer i Arendal", jeg skal tipse om deg hvis det er noen som tar oppdraget. Mvh - Kai Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Fint. Alltid greit med flere ombord. Men er jo ikke sikkert de orker en seilamatør. ☺ mvh Bjørn Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
finnarne Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Det frister, men ser at det passer dårlig med kalenderen min fremover. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
finnarne Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Ca 48 timer seilas mellom Vestfold og Boknafjorden ? evt tillegg for inn og ut av havn for natten. Værmeldingen for fredag/lørdag ser nesten fristende ut, selv om det er lite dagslys for tiden. 15-20 knop lang sørlandskysten på fredag, og 33 knop over Jæren til lørdag. Det hadde kanskje vært mere fornuftig å fordele turen over 2 helger. Hvor snart må du ha båten "hjem" ? Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Eureka Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Det var en annen tråd her for 1-2 uker siden om en som ville ha leieskipper på seilbåt fra Molde og sydover. Han fikk tak i noen som tok jobben. Finner du tråden, så kan du jo spørre han. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Dette er jo en fin helgetur gitt ikke alt for hard vestavind. Faren på denne tiden av året er hummerteiner, så en kan ikke gå innaskjærs om natta. Ville vært minimum 3 personer som kan gå nattevakt alene. Under normale forhold er det ikke mye som skjer på havet så ikke vanskelig. Er det forhold til å ligge ute på havet kommer en frem søndag ettermiddag. Er det ikke forhold går en innaskjærs i dagslys, er i Kristiansand søndag ettermiddag. Forsetter på neste gode værmelding. Skulle gjerne gjort dette, men er litt for langt unna. Og ville helst hatt eieren ombord. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Beneteau 423 skal vel ha skrogfart rundt 9 knop, så med rett vind, så bør det gå litt raskere, kanskje ned mot 30 timer. Men ville nok helst ha vært 3 personer om bord, ja, om en skulle godt døgnkontinuerlig. Regner med at Bjørn hadde lært seg å seile underveis, om han ikke kan det allerede. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
pacuare Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Beneteau 423 skal vel ha skrogfart rundt 9 knop, så med rett vind, så bør det gå litt raskere, kanskje ned mot 30 timer. Men ville nok helst ha vært 3 personer om bord, ja, om en skulle godt døgnkontinuerlig. Regner med at Bjørn hadde lært seg å seile underveis, om han ikke kan det allerede. 9 knop i gjennomsnittsfart langs norskekysten i en Benetau 423... Det lar seg gjøre i 15-18 m/s fra øst med 6 gale mennesker ombord. Har hatt 24 timer med denne farten i tilsvarende båt, men ikke langs norskekysten. Alt over 7 knop i snittfart er fort. Skrogfarten er under 7,5 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 . Regner med at Bjørn hadde lært seg å seile underveis, om han ikke kan det allerede.Det eneste jeg har seilt er brett. Men har god forståelse for vind og retning. Åsså har jeg vært med å rigge en seilbåt. En gang. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hulda Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 (redigert) Ja, når jeg regner på Hulda, kjører jeg konservativt 5 knop. Alt over det er ren bonus. Båten det her er snakk om vil vel gjøre 1- til 1,5 knop mer. Etter samme, konservative beregningsmetode. Så man bør nok, i beregningshensyn, bruke 6 knop for ikke å bli skuffet. Og må man kjøre for motor i motvind, blir man lett enda mer skuffet over fremdriften. Ellers så er det å legge til at jeg får ikke lov av Admiralen å ta turen. Nå skal heimen pusses opp, det har vært nok av utflukter dette året. Så får vi se om det blir en regimeendring i 2017. Redigert 31.Oktober.2016 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 hehe. Ville også regnet 6 knop, men tenkte tilbake når vi tok Tabita nordover til Trondheim. Vi hadde vel 8 knop i snitt forbi Egersund. Men vi var vel 3 gale gutter (selv om jeg var far til skipperen... ). Rettelse: Skipper og faren (undertegnede) var vel litt gale. Sistemann visste vel ikke helt hva han gikk til. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
pacuare Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Enig med Hulda, regn med 6 knop i snittfart. Vi regner 6,5, men båten er en del raskere enn en Benetau 423. Og vi kjenner båten. Med motvind blir det lett under 5,5 knop, medvind over 7,5 knop, så vindretning og styrke har mye å si. Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Gratulerer med ny båt! Har tatt vare på en gammel annonse på Finn. Det var en kar fra Stord som påtok seg transportoppdrag: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=30517321&fks=30517321 Eller får du noen treff om du søker på f.eks leiesipper også. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2016 Lurer på om ikke arkmarin (her på forumet) har tatt noen leieskipperturer? Synes huske jeg har lest dette ved et par anledninger, gjerne han er en å ta kontakt med om ting ikke løser seg? Sitér dette innlegget Link to post
Wannabe Svart 4.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Båten er på vei, ligger i Tønsberg nå i natt . Bjørn, ta kontakt med meg på IM for kontaktinformasjon til seileren, så kan du høre med ham om han vil ha med andre Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Jammen hentetråd da ? Skal vi sitte her uten å vite noe om hvordan det går ???? Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Kenneth82 Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Jammen hentetråd da ? Skal vi sitte her uten å vite noe om hvordan det går ????Burde jo vært et krav til leieskipper!! ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Båten er på vei, ligger i Tønsberg nå i natt . Bjørn, ta kontakt med meg på IM for kontaktinformasjon til seileren, så kan du høre med ham om han vil ha med andre Denne helgen har jeg desverre ikke anledning men muligens til uken. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.