Jump to content

Fikk pris på kalesje 130 000 virkelig folk som betaler så mye?

okeido

Recommended Posts

Husk at kalesjen er vel nærmere dobbelt så stor som vanlig. Og at det ikke er en enste kalesjeknapp eller bøyle der fra før. Det betyr relativt mye tilpasninger. Tar man litt timekostand, og 2-3-4 fysiske oppmøter i båten (eksisterer jo ikke mal), så er det ikke mange timene igjen å jobbe for.....

Tilbudet på 30-35' jeg fikk var fra Industrisøm i Arendal. Den opprinnelige kalesjen er laget i Tønsberg, riktignok hos en som er kjent for å være dyr. Vet at han hadde flere oppmøter i båten, som da lå på andre siden av Oslofjorden. Blir fort timer av det.

Vurdert å lage glassfibertak sånn som trawlerne? Så en P435 med noe slik.

Hos Alf Hansen fikk jeg nettopp kalesje til min Marex 290 Sun Cruiser. På grunn av litt egne ønsker om endringer i forhold til originalen ble det måltaking, en ekstra bøyle og avtakbart/delt bakvindu. De tok utgangspunkt i at den ville koste cirka det samme som til en Nidelv 28, og forlangte 28000. Da jeg fikk den hadde de jammen gitt meg 10% rabatt, så jeg takker og bukker. Hansen Protection skulle ha 17000 for originalkalesje sydd etter mal. Ut fra det skjønner jeg ikke hvordan man kan komme fram til 130000 selv om båten er en del større. Så stor forskjell kan det ikke bli i timeverk og materialer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...