Arvor 20 Fish Startet 1.November.2016 Link til dette innlegget Startet 1.November.2016 Hei. Holder på å bytte motor i snekke, og har kjøpt motor med hylse, propell og aksling. Det viser seg at akslingen er 20 cm for kort i installasjon, og jeg ser at maritim og andre ikke har 32mm aksling i produktgruppen. Noen som vet hvor man kan få kjøpt 32mm aksling i Hordaland - eller andre steder? Trenger en aksling som er minimum 180 cm lang. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Tipper akslingen 31,75mm om du finmåler. Akslingen er i så fall tomme mål og 1 1/4 tomme. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Dinamo Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Sabb brukte 32 mm aksling til 2G etter at dei skifta til metriske mål. Uten at eg veit, so antar eg at 2J fekk samme aksling. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 1.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Sjekket med frydenbø, men det var mild sagt meeeget kostbart for 2 meter 32mm. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 https://netthandel.astrup.no/main.aspx?page=articlelist&gid=126 Sitér dette innlegget Link to post
krabben91 Svart 2.November.2016 Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Stikk innom ei lokal dreiesjappe. 32mm rustfri aksel rundslipt er helt gangbar vare. Har selv jobba som dreier og laga masse 32 aksler, tror det var ea smith eller astrup vi handla hos Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 2.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Sjekker astrup og smith. Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 3.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2016 Astrup solgte kun 6 metere... Det blir mye til overs Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 16.November.2016 Link til dette innlegget Svart 16.November.2016 32mm er en litt "sær" SABB dimensjon. Kjøpte for en del år siden ny motor til snekka fra SABB-en (IVECO), og fikk beregnet at 32mm aksling var passe. Ble imidlertid anbefalt av SABB-en å gå opp til 35mm for å få en dim som var litt mer standard, da deletilgang, propell ++ ville bli enklere gjennom levetiden, selv om 32 mm var billigere (stål følger oftest kilopris som utgangspunkt). Den gang leverte sleipner akslinger til SABB-en, både 32 og 35mm. Synes å huske at aksling ikke var sååååå dyr, om en ikke har mulighet til å dreie gratis da, og dermed kan kun sitter igjen med materialkost. Jeg kjøpte aksling fra Sleipner (via SABB), målte opp i båten, og fikk SABB sine folk på verkstedet til å kappe denne. Da mener jeg ikke kappe som i brutal vinkelkutter eller koldtsag metode, men stikke den av i dreiebenk og avgrade kanten. Dette gjorde de som service siden jeg kjøpte materiellet hos de. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Inter 9000 Svart 16.November.2016 Link til dette innlegget Svart 16.November.2016 Snakk med Bosvik i Risør. De levere og har vel levert til de fleste båter. Spør etter en som heter Rune Ramskjær. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.