Jump to content

Hvor kjøpe 32mm aksling?

Arvor 20 Fish

Recommended Posts

Hei.

Holder på å bytte motor i snekke, og har kjøpt motor med hylse, propell og aksling.

Det viser seg at akslingen er 20 cm for kort i installasjon, og jeg ser at maritim og andre ikke har 32mm aksling i produktgruppen.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt 32mm aksling i Hordaland - eller andre steder?

Trenger en aksling som er minimum 180 cm lang.

• 2 uker senere...

32mm er en litt "sær" SABB dimensjon. Kjøpte for en del år siden ny motor til snekka fra SABB-en (IVECO), og fikk beregnet at 32mm aksling var passe. Ble imidlertid anbefalt av SABB-en å gå opp til 35mm for å få en dim som var litt mer standard, da deletilgang, propell ++ ville bli enklere gjennom levetiden, selv om 32 mm var billigere (stål følger oftest kilopris som utgangspunkt). Den gang leverte sleipner akslinger til SABB-en, både 32 og 35mm. Synes å huske at aksling ikke var sååååå dyr, om en ikke har mulighet til å dreie gratis da, og dermed kan kun sitter igjen med materialkost. Jeg kjøpte aksling fra Sleipner (via SABB), målte opp i båten, og fikk SABB sine folk på verkstedet til å kappe denne. Da mener jeg ikke kappe som i brutal vinkelkutter eller koldtsag metode, men stikke den av i dreiebenk og avgrade kanten. Dette gjorde de som service siden jeg kjøpte materiellet hos de.

Oso

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...