Nybåt Startet 1.November.2016 Link til dette innlegget Startet 1.November.2016 Jeg har kjøpt nye puter til min Nidelv 24 fra 1979. Jeg har brukt lang tid på å bestemme meg for hvor jeg skal kjøpe det fra for det er ganske dyrt, men endte med en velkjent norsk leverandør. Når putene kom var de av ganske dårlig kvalitet mener jeg. Leverandøren mener de er relativt ok. Min missnøye går på at trekket bølger i hjørnene (er ikke stramt) og kanttråden allerede har seget flere centimeter nedover ryggen. Han har tilbudt seg å sette knapper på ryggputene og mener det vil fikse det hele. Hva er synes dere? Jeg legger ut noen bilder fra første montering i båten. Dette er altså før de er tatt i bruk.: Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Ingen tvil om at det er en for dårlig leveranse, spesielt på ryggputen. Hvis han mener knapper på baksiden vil løse problemet er det vel bare å gjøre det. Du får jo evaluere sluttresultatet om det er tilfredstillende. Sitér dette innlegget Link to post
Lysekil Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Enig i at dette ikke er bra. Kan vel nesten se ut som at ryggputen er sydd for rett montering , og at det blir folder når den vinkles - eller... Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Det tenkte jeg ikke på, men ser faktisk slik ut. den blå/sorte kantlinjen skråner litt jo lenger innover man kommer samt at det blir rynker i stoffet. Kan virke som den er sydd for rett montering og ikke vinklet. uansett er noe galt, leverandøren må rette dette. Er faktura betalt ? hvis ikke ville jeg holdt igjen en prosentdel av summen Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 En seriøs leverandør kan da umulig begå en slik tabbe. Forlang å få nytt,knapper vil ikke hjelpe noe særlig når den ikke er sydd med buet hjørne. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Går det an å spørje om levrandør? Nei, skal ikkje gjere det, men får du det ikkje ordna kan du vel opplyse det. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Dette ser hjemmelaget ut. For dårlig arbeid. Knapper i ryggen kan hjelpe å unngå at skaien "vrir" seg i vertikal retningen rundt skumgummien. Med andre ord, at den blå kanten bedre følger kanten på skumgummien under. Når det gjelder hjørnene virker de som sømmen er strammere på undersiden på babord pute, og oversiden av styrbord. Dette fører til at puten ser vridd ut her. Dette kan til noen grad sys om, men slik reparasjon kan medføre "bukninger". Det kan også hjelpe å legge inn en vertikal søm i hjørnet for å ta inn "skjevheten". Dersom du kan leve med knapper i ryggen, bør du la selger få en mulighet til å rette. Du kan jo også kreve prisavslag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Jeg kjøpte i sin tid nye puter direkte fra fabrikken i Arendal og fikk kvalitet for pengene hele veien. Dette var vel for 8-10 år siden eller senere. Går vel å ta kontakt med de fremdeles for opplysning om produsent, var jo en veldig populær båt dette Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Dette var ikke vakkert, og avgjort grunnlag for reklamasjon. Utrolig at dette er utført av seriøs leverandør. Når du reklamerer får du i alle fall testet om leverandøren er seriøs. Dette må du ikke godta. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Var de gamle putene festet i knappene rundt bak? Mener de var det på den vi hadde.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Dette vil jeg si er et ikke fagmessig utført arbeid. Leverandøren bør ta det fulle og hele ansvar å rette opp i dette, enten ved å sy om eller lage nytt. Hvis ikke bør det gjenspeiles i et kraftig avslag i prisen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Erik Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Ang knapper vil jeg tro det menes 'pynte' knapper som da er festet gjennom skummgummien. Det var ihvertall slik på min originale pute i min N24. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Tallisman Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Tja bortsett fra svingen i ryggstøtte så synes jeg for min del att dette nå egentlig ikke ser så aller verst ut. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 (redigert) Hvorfor ble ikke ryggputa festet i knappene rundt bak, mente jeg. Det er vel modifisert litt fra standard ? Flapen med knappene er brettet bak ryggputa. Jeg lurer på hvorfor. Hvordan er den festet bak der ? Om den hadde vært festet i knappene oppe i glassfiberen, ville vel ikke sømmen ha seget ned så mye. Redigert 1.November.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Som på dette bildet. Er båten egentlig ikke levert med rundsitter, eller ombygd ? Sitér dette innlegget Link to post
Nybåt Svart 2.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Jeg er i dialog med leverandøren og har sendt putene tilbake. Det gjelder også to stoler som ble returnert. Jeg kan oppgi leverandør hvis noen tar direkte kontakt, men ønsker ikke å henge ut noen, bare høre andres meninger og leverandøren er i utgangspunktet positiv til å reparere. Jeg er er mer skeptisk til om reparasjon vil fungere og at de bare bør syes nye. Leverandøren sier følgende "Rygg puter har orginalt sett vært med knapper, men de siste årene har kunder ønsket å ha dem uten, slik at det har vært valgfritt om å ha eller ei. Uten knapper eller noen annen deling inni i puten, er det fysisk umulig å stoppe trekk og skum til å snurre rundt" Putene kom med borrelås istedenfor trykknapper. Er ikke helt happy med det heller egentlig. Båten er en Nidelv 24 fra 1979 som originalt har rett benk bak. Skal se om jeg finner et bilde. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 2.November.2016 Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Leverandøren sier følgende "Rygg puter har orginalt sett vært med knapper, men de siste årene har kunder ønsket å ha dem uten, slik at det har vært valgfritt om å ha eller ei. Uten knapper eller noen annen deling inni i puten, er det fysisk umulig å stoppe trekk og skum til å snurre rundt" Putene kom med borrelås istedenfor trykknapper. Er ikke helt happy med det heller egentlig. Et spørsmål er jo hva du avtalte med selgeren. Ble det avtalt at putene skulle leveres uten knapper, og han gjorde deg oppmerksom på at det kan medføre at putene kan vri seg, så har han sitt på det tørre. Borrelås på ryggputer har jeg også dårlig erfaring med, men det er ikke nødvendigvis en feil om du ikke spesielt har bedt om knapper. Sitér dette innlegget Link to post
Nybåt Svart 26.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 En oppdatering om hvordan dette sluttet: Etter gjentatte purringer fikk jeg svar 5 april i år om at nye stoler var blitt produsert og at det var gjort endringer med sofaputene ved å legge inn mer skum og sette inn knapper, med en gang de gamle putene ble returnert - dvs september 2016. De innrømmer at stolene var for dårlig produsert, men holder fast på at sofaputene var helt fine. Der er de åpenbart i utakt med hva gangs oppfatning er. I alle fall. Båten har nå nye puter og jeg er fornøyd. Kan legge ut bilde av hvordan det ble. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2017 Godt det ordnet seg, og at du er fornøyd! Blir bra å se bilder. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Nybåt Svart 27.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Her er bilder. Knotter som holder formen og litt mer stuffing i setene. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Mye penere. Spesielt at du slipper at putene "siger". Løsningen er mye bedre og mer koselig enn den standard rette benken (som jeg hadde i min)! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.