Øystein Reksten Startet 4.November.2016 Del på Facebook Startet 4.November.2016 Tenkte å kjøre ein Systemrens på min Kad 42, på ferskvannskjølingen men hvor kobler eg til slangene om eg vil bruke egen sirkulasjonspumpe. Mener eg har sett det på forumet tidligere men kan ikkje finne det igjen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.November.2016 Del på Facebook Svart 4.November.2016 Slik det ser ut på bildene og etter å ha lest beskrivelsen om din installasjon vil jeg foreslå å gå inn på kretsen til varmtvannstanken om du vil bruke separat sirkulasjonspumpe for egen del demonterer jeg termostaten for å få bedre flow og fordi jeg tror det er den komponenten som er av de mest utsatte i forhold til Systemrensen. På typen jeg kjøper hos min lokale Volvo forhandler står det at den Systemrensen ikke skal være i motoren mer enn to døgn. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 4.November.2016 Del på Facebook Svart 4.November.2016 (redigert) Om det er sjøvannsiden du vil rensa,så er det enklaste å bruke ei rimlig lensepumpe å ta slangen fra denne ned i sb hull i sjøvannsfilteret,koble fra vatnet inn på eksosbendet å føre det vatnet ned i bøtta med systemrens.Så er det bare å starte pumpa.Bruker å kjøre bare vatn først,for å sjå at det sirkulerer og er tett før det tilsettes systemrens. Redigert 4.November.2016 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.November.2016 Del på Facebook Svart 4.November.2016 Tenkte å kjøre ein Systemrens på min Kad 42, på ferskvannskjølingen Dette kan vel ikke misforstås vel ? Sitér dette innlegget Link to post
Øystein Reksten Svart 4.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2016 Takker for svar, hadde nok tenkt og demontere termostater. Vil det si at det er berre og bruke tur, retur fra varmtvannstanken for å sirkulere, heile sløyfa. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.November.2016 Del på Facebook Svart 4.November.2016 Igen så er det litt vanskelig å se på bildene dine hvilke inn og utganger som er brukt... Husk også at denne motoren er designet for at den interne sirkulasjonspumpa skal sirkulere. Du ønsker å avvike fra designløsningen og da følger som regel noen bakdeler... Drener systemet før du heller på systemrens og spyl med ferskvann til det som kommer ut er rent så får du bedre effekt av Systemrensen. Jeg demonterer gjerne varmeveksleren og renser denne separat, da blir det mindre å sirkulere. Om din varmtvannstank er tilkoblet som de andre jeg har sett så er det liten avstand mellom tur og retur. Hvorvidt du oppnår tilfredstilene sirkulasjon i hele motoren og i alle påkoblede komponenter er vel en vurderingssak. Vil mene det gir best resultat å blande inn Systemrensen i 11 liter vann og blande det godt før du heller på så slipper du lommer med konsentrat med tilhørende dårlig resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.