Jump to content

Nye propeller til windy 23 med dp290

ehrnst

Recommended Posts

ikke så avansert men små ting kan gjøre utslag.... nøkkelen er informasjon, som for eksempel

-  var ditt turtall ved oppgitt hastighet (33kn) nøyaktig 4400o/min ?

-  var det noen skader på B6 propellene ?

-  kan det være slipp i vulking ?

B3 høres for meg ut til å være uegnet til 22FC med din motor, den drar B6.

Dersom du har 4400 o/min skiller det 9kn på B3 og B6 ved 1.95:1  om det ikke går rundt for meg  :crazy:

4400 er absolutt max tillatt turtall ja. Anbefalt toppturtall er mellom 4000 og 4400. Der er ingen effekt og hente etter 4000 likevel. Har ingen eksakte data på akkurat denne annet enn det er en forholdsvis lavkomp sak  og med såpass få hester så ligger nok toppeffekten på under 4000 omdr så ingen grunn til å piske den opp unødig. Har vel laveste trimmningsgrad av volvos chevroleter denne. Høyeste tillatte cruisingspeed skal ligge 3-500 rpm under høyeste oppnådde turtall.  Nummerne du skriver stemmer med B6 propellsett ja.

Ingenting å hente på stål her, garantert.  A & B propellere er nå utgått vare og begge er erstattet av en ny serie 'J'  Dog finnes det antagelig  plenty med A og B på lager rundt om samt på ettermarkedet. Typisk ca 4500.- for et sett.  eller 7000.- for et sett hos Volvo Penta. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...