Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Trådstarter har et ønske om størst mulig båt til lavest mulig pris innenfor rammene av at fartøyet skal være noenlunde velholdt.

 

En vanskelig kombinasjon men denne P56’en tror jeg treffer innenfor målet.

 

Men brett opp armene og ikke tro du blir arbeidsledig hverken med nyere eller eldre båt. Det er noe hele tida og dette øker proporsjonalt med alder, teknisk omfang og størrelse.

 

Men det er andre båtfolk som handterer det fint. Løp og kjøp.

Link to post
Share on other sites

@Chiefengineer Hovedpoenget er teknisk og sjødyktighetsvelholdt. Interiør er gjerne sånt man får rabatt for men må selvfølgelig stoppe videre forringelse pågående lekkasjer kan jo ikke pågå videre.

Ellers blir det tur på torsdag dog i halvert reisefølge da mekaniker har tatt ferie og kommer ikke før slutten av Juli, er ikke enkelt å få 2 spesialister samtidig. Men det får bli som det er så får man se om det kanskje blir "stor gammel driter" snart om det blir enighet om pris og det oppdages ikke noe som tilsier at båten dævver før den kommer seg til Langesund. Den skal for øvrig ha ekkolodd og kunne stå der den er eventuelt i noen uker. Så får jo vurdere om jeg tørr å havnemanøvrere selv der borte etter eventuelt kjøp og få med meg om det er fisk i havet ved Bergen :giggle:

Så er det bare å bekrefte med den forsikringa om jeg kan få samme vilkår til 16-17 000 året for ansvar og kasko som nåværende eier fikk.

PS. Om det ikke skulle bli engihet om pris og tid igjen så er ideen også å se en nyere Princess 45 som er i Bergen og som tydeligvis er blitt annonsert på nytt etter at den ikke ble solgt til høypris i litt under ett halvt år. Sånn at man får med seg tilstanden i tilfelle det skulle bli rabattvilje når høsten nærmer seg.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev On 2.7.2024 at 1.22:

Det er det tekniske som er viktigst for meg, interiør er det bra å kunne få god rabatt for om den ikke truer sjødyktigheten og det tekniske i båten :giggle:

Husk på at det blir feil å kreve dobbel rabatt for mangler. Prisen er vel allerede satt basert på at manglene er der.

Link to post
Share on other sites

Flybridgebåt på 32 fot til 160.000 kr med akterdekk for fiske og figer fisk på akterdekk på et av bildene.

 

Virker jo som om dette er båten gor deg bortsett fra at den vel helst skulle vært litt større slik at den blir vanskeligere å havnemanøvrere og det er flere og flere ting som kan dævve.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=358951025

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...