Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

@Allan E Spurte jo ingen andre steder enn mekaniker etter at jeg ble oppringt, på lørdag hadde jeg muligheten til å ordne det selv. For øvrig folk ville jo ikke hatt nøkkel uansett for å komme inn for å slå det av.

@Førstefender Vel om den eneste kvalitetstid du tilbringer i båten er når den er i fart og ikke når den er stille ute på havet så forstår jeg den tankegangen. Men dersom det er like gledelig for deg å drive utpå Skagerrak med en fiskestang som det er å cruise gjennom en fjord eller kanskje til og med mer gledelig å være der med fiskestanga enn det er å cruise gjennom en fjord så blir det fort annerledes.

Siden den "dyre tiden" i båten ikke gir noe mer glede men faktisk mindre enn den "billige tiden" i båten. Dermed er det naturlig å ønske seg nærmere havet. Jeg har budsjett for alt jeg gjør selv om det er sabla billig ellers blir det bare kaos, budsjett og ikke budsjett er forskjellen mellom å noensinne få råd til en "ny nok" 50 foter og til å aldri få råd.

Ellers skjønner jeg at det ikke er kostnadssvarende men når kundene finner ut av at de betaler for hele vintern og ikke får rabatt for opplag så er det godt mulig disse flybridgebåtene flytter til Wector eller Sildeberget hvor de får rabatt fordi de har begge deler på samme sted. Da blir det fort lønnsomt å investere slik at konkurrentene ikke tar alle kundene som har litt større båt, fordi de kan tilby rabatt for tiden da båt ikke bruker både vann og landplass.
 

Quote

Nei, det er helt sikkert noen som har fisket litt fra flybridge båten sin, men poenget er at dette er ditt eneste bruk av båten, du har selv skrevet at du ikke har planer om å overnatte i båten eller bruke den til noe annet enn fiske, noe jeg tror de fleste synes er noe merkelig da du har kjøpt deg en tur båt, med alle bo fasiliteter.



Du overser grunnen til at jeg ville ha stor båt (stabilitet og trygghetsfølelse ute på havet). Jeg kunne jo kjøpt en førerhusbåt til samme oppgaven som sikkert ville være bedre (siden verken denne båten eller førerhusbåten hadde hatt noe å gjøre i Polen da begge er for små for mitt ønske der borte). MEN førerhusbåt hadde kosta langt over 1,5 mill selv om selger skulle være trua av konkurs og måtte selge på dagen for en Targa 35 med flybridge: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=323796794 2,3 mill er jo utgangspris.

Og ja selvfølgelig båt er mye nyere altså 2009 men motorer er 10 år eldre altså også 2009 og ikke 2019 og kan ikke få motorforsikring da de er for gamle for dette. Så hvis jeg valgte "riktig fiskebåt" av samme størrelse altså 35 fot så måtte jeg betalt prisen for en betydelig større båt altså f.eks en 2005 Princess 45. Så jeg synes det var bedre å betale 1/4 av prisen for å få 2019 motorer enn å få 2009 motorer og en båt som folk ville si er egnet.

Blir sabla dyr regning for at folk skal synes det var bra valg. Jeg kjøper båt for meg selv og ikke for at folk skal synes det var riktig type båt til bruk. Siden blir sabla dyr regning for denne "folke røsten".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...