Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?

XardasKSP

Recommended Posts

XardasKSP skrev for 10 timer siden:

Men så er jo baksiden at noen får fullstendig fiksa båt uten at man kan få noe mer for dette siden man ønsker ikke noe reklamasjoner eller garantier så båten vil jo bli solgt som om det var i "vraktilstand" uten garanti.

Nok en gang skjønner jeg ikke tankegangen din. Man priser da båten iht standen den er i. Og selv om du ikke gir garanti, så har kjøperen reklamasjonsrett. Så jeg ville ha solgt båten til markedspris, så lenge du ikke har skjult noen feil eller at båten er i vesentlig dårligere stand enn forventet så har du ingenting å frykte.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
XardasKSP skrev for 13 timer siden:

Ellers var regninga for ting til service av motorer og drev ikke verst den heller på 19 500 nesten 20 000 for bare ting uten at noe som helst er gjort på båten, dog er det mulig noe av dette ikke trengs å byttes hvert år men nå vet man ikke om noe som helst ble gjort før. Dette inkluderer anoder og masse annet greier.

Billig er det i hvert fall ikke selv om det er en bitteliten pocketdriter og ingenting har dævva :ler: 

Så ryker det fort på 20k til, hvis du skal ha en skikkelig polering så den skinner som ny igjen 

@index Men vel bare det alene at motorer er 2019 og drev det samme skaper jo forventning om at det ikke skal dævve altså som garanti nesten. Imens jeg tror heller ikke det skal dævve men jeg vet jo ikke og jeg kan ikke bare få en regning på langt over en halv mill hvis jeg kjøper noe til 5 mill for da har jeg ikke penger igjen til å betale noe som helst. Så kan absolutt ikke selge båten slik at noen returnerer den fordi han forventet noe annet fra 2019 og jeg gir jo ikke garanti på noe jeg tror men ikke vet.

Så er det jo vanlig at lavere pris betyr at kjøper er klar over at han betaler ikke mye mer enn for samme båt med 1990 motorer så da kan han heller ikke forvente noe mer selv om ting er nye. Altså forvente i juridisk forstand siden jeg forventer at den båten ikke dævver og er bra men jeg VET det jo ikke. Skal jo bruke den og tror ikke det er mer enn 0,01 % sjans for at noe dævver plutselig spesielt etter alt service eller det er den følelsen jeg har men jeg ville absolutt aldri garantert noen noe som skal kjøpe den eventuelt hvis jeg finner riktig tilstand større båt.

@Eika Det får holde med bunnstoff og skraping med mindre jeg får me onklene mine på polering :fniser: Det viktigste er å bruke penger på å forhindre dævving og pynt er ikke så viktig :ler: Nå er det mer servicedeler enn vanlig per år siden man vet ikke om noen gjorde noe som helst siden båten ble renovert i 2019. Så da skiftes og serviceres ting preventivt. Prisen var bare delene selvfølgelig så kan alle finne ut av om de hadde fiksa det selv eller måttet betale osv. osv.

Fortalte jo før her at jeg ville informere hva det koster å eie båt uansett altså båtplass, forsikring, service osv. og om noe eventuelt dævver.

PS. Vinduer viste seg å være veldig enkelt da dette er noe mekaniker kan om mulig enda mer enn alt annet han kan. Så problemet var at noen ikke hadde skrapt ut de gamle fugene og klebra på nye over de gamle noe som ikke gir noe effekt såvidt jeg forstod. Så mekaniker fjerna det gamle og putta inn nye og det var ikke noe annet problem.

P.PS. Det viste seg at noe som var der var bra som urørt så det mekaniker mener ikke bør byttes bare for å bytte blir liggende som reservedel for neste service, men det skal byttes enda mer sinkanoder.

XardasKSP skrev for 8 timer siden:

men jeg ville absolutt aldri garantert noen noe som skal kjøpe den eventuelt hvis jeg finner riktig tilstand større båt.

Det trenger du heller ikke gjøre. Om du forteller om evt feil du kjenner til og ikke prøver å skjule noe så er det lite kjøper kan ta deg på. Men om du treffer på rett kjøper kan de prøve seg uansett om du selger til markedspris eller halv pris. Så gjør som alle andre, selg til det markedet vil gi. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

@index Om man bruker en megler så tyner man sikkert noen kroner mer ut av markedet men da får man automatisk mer ansvar enn "Selges som den er. Kjøper er allerede i annonsen informert om at selger ikke har noe båtkunnskaper og bør sjekke ved prøving at alt faktisk fungerer slik som det ser ut. Det gis også informasjon hva som er fikset av mekaniker og sett på og det som ikke er sett på antas å være i ukjent tilstand som tilsynelatende fungerer. Kjøper ved kjøp tar over ansvaret for ting som måtte slutte å fungere i hans eie dette inkludert ting som muligens allerede hadde slitasje og som selger ikke har sjekket da disse ikke trenger jevnlig service hvert år. "

Ideen er at man kan bruke de penga på neste båt og ikke vente om kjøper eventuelt skal levere den tilbake av en eller annen mer eller mindre påfunnet grunn.

@-morten- Ideen er funksjonabelt tilstand så må dessverre være mindre sånn 50-60 fot trolig for at det skal eksistere under 5 mill. Mekaniker har ikke all verdens fritid lenger dessverre.

@sunnmøre Vel ideen er alltid funksjonen, jeg har aldri  vært stort fan av å bruke penger og jobb på noe som ikke har så mye funksjon men er bare pynt. Alicraft var enda mindre men ble heller ikke polert. Derimot ble det skrapt vekk flertallige lag med bunnstoff malt over tidligere bunnstoff og malt nytt bunnstoff da dette har en funksjon.

Ting til pynt er på en måte siste plass i rekkefølgen av ting som føles nyttig å få gjennomført.

@index Lovverket legger vekt både på prisen og på teksten ved annonsen til og med så man kan faktisk skrive en annonse og informere en kjøper godt nok til at vedkommende ikke kan kverulere at han ikke visste om noe eller hadde forventninger at ting fra 2019 er samme som å få garanti på dem.

Altså folk kan selvfølgelig kverulere poenget er at "retten" vil ikke finne denne kveruleringa juridisk bringende til noe.

Nei, om du vil tape penger på båthandlene dine så er det jo helt opp til deg. Du kan til og med gi den bort gratis om du vil. Poenget er at den har en markedsverdi, og så lenge du er ærlig skal det mye til for at du skal havne i en sak etterpå. 

@index Jeg tror nok god kjøpspris gjør at det ikke blir annet tap enn det man bruker på vedlikehold (kanskje noe betaler for riktige messingpropeller de var vel så sabla dyre fordi de ikke var samme materiale som de forrige, mekaniker mente messing propeller er sabla dyrt). Forutsetingen er at jeg finner en Svær eller Enorm "gammel men velfungerende" driter som også er priset til kupp pris i forhold til tilstanden på drivverket. Hele poenget med å jakte riktig priset båt i løpet av nesten ett år var å nettopp unngå dette tapet og eventuelt få rimelig rask og uproblematisk salg av båt når "drømmedritern" dukker opp til drømmeprisen eller blir satt ned til en slik pris av en selger som ikke orker å vente mer.

Det viste seg i dag at ting som ble skifta var så å si ubrukt så de burde nesten ikke skiftes men ble skifta da de trolig har vært der over 2 år imens andre ting som kan vare lenger ble ikke rørt. Mekaniker har i hvert fall ikke sett så rene og ubrukte greier bli bytta så antagelig har eiere etter @kdtran nesten ikke brukt båten i det hele tatt. Oljene var fullstendig rene i drevene også men når man startet bytte så er det bare å bytte da. Men ble nok noen reservedeler og uforholdsmessig dyrt med deler som ikke trengtes egentlig.

Motorer får en del av service når båt er i vannet da de må brukes og bli varme med kjølevann på.

Derimot bunnstoff vil den like da det virker som bunnstoffet har ingen malt på veldig lenge kanskje helt siden båten var hos @kdtran og dette forsvinner vel selv om båt ikke brukes. Ellers virker det som alt lever inklusive dasser og vanntanker og greier så mekaniker har fiksa som vanlig perfekt vinterkonservering ingenting dævva.

@pipe Det er en flott svær båt, men av beskrivelsen og aldern fremgår det som en idee dersom mekaniker var arbeidsledig og trengte fulltidsjobb :fniser::ler: Jeg har vel lært av @sap_2000 at i mitt tilfelle og i tillegg med begrenset med fritid hos mekaniker så må nok dessverre båt være både dyrere og mindre for at den ikke skal kreve noe særlig mer enn denne som jeg har nå. Hittil har faktisk ingenting dævva og det ser ikke ut til at noe planlegger å dævve heller i den.

PS. Derimot er det mye verre med fisken ifølge det mekaniker har hørt fra sin bror som holder på med dette ikke engang har torsken ankommet i gytetida (utenfor forbudssona selvfølgelig) og skal være svært lite. Så trolig blir det lite fiskeopplevelser på havet med mindre jeg finner ut av hvordan en vanlig dødelig uten å slite og stresse for meget får fiska enkelt ved 10gradern. Det er vel ikke fisk i området ellers som er litt større selv i torskens gytetid.

Men det kan jo hende broren til mekaniker har ikke fiska utenfor sona så mye og da ikke etter torsk så derfor virker det som det ikke er noe. Men trolig er det igjen mye verre enn 2017 slik 2017 var mye verre enn 2003. Fisken dævver ut i Sør-Norge blir snart som Østersjøen og bare nordligere deler av Norge som har fisk.

P.PS. Mekaniker hadde også en teori om at muligens fullt bunnsmurt båt glatt og fin fikk riktige omdreininger med de G6 propellene og at muligens hele propell ideen var masse penger for ingenting men får håpe dette ikke er tilfellet.

XardasKSP skrev for 17 timer siden:

PS. Derimot er det mye verre med fisken ifølge det mekaniker har hørt fra sin bror som holder på med dette ikke engang har torsken ankommet i gytetida (utenfor forbudssona selvfølgelig) og skal være svært lite. Så trolig blir det lite fiskeopplevelser på havet med mindre jeg finner ut av hvordan en vanlig dødelig uten å slite og stresse for meget får fiska enkelt ved 10gradern. Det er vel ikke fisk i området ellers som er litt større selv i torskens gytetid.

Men det kan jo hende broren til mekaniker har ikke fiska utenfor sona så mye og da ikke etter torsk så derfor virker det som det ikke er noe. Men trolig er det igjen mye verre enn 2017 slik 2017 var mye verre enn 2003. Fisken dævver ut i Sør-Norge blir snart som Østersjøen og bare nordligere deler av Norge som har fisk.

Rikelig med både torsk, lyr, sei og hyse i bukta og utenfor forbudssonen, store rugger 😎

Med et håndfull fisketurer under beltet kan du ikke si at fisken skal dævve ut, gi det 15-20 fisketurer så kan vi prate om hva du gjør feil.

Når ble messing et luksusmateriale å lage propeller av? Tidligere var det billig alternativet til bronse. Hva var de gamle propellene laget av? Plast? Og jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å selge under markedspris.  But whatever rocks your boat....

@index Vel markedspris kan være så mangt den ene vil si hva som selger det i en måned imens den andre vil si hva som kanskje kan fås om man venter ett år. Poenget er at det først må jo finnes noe "svær gammel driter" i usedvanlig funksjonabel og god tilstand med gjerne nyere drivverk enn selve dritern.

Vel jeg tror de gamle propellene er aluminium elns. de er i hvert fall ikke bronse eller messing. Mekaniker synes det var sabla dyrt i hvert fall med over 20 000 for ett sett i Alicraft sine tider kostet nye propeller 6000 for 2 stykk men de var kanskje litt mindre.

PS. Om alle båter hadde sunket i pris så hadde det vel vært vinn vinn for alle som skal starte eller holder på med båt siden man vanligvis bytter til noe enten større eller nyere og dyrere. Kun kjedelig egentlig om noen skal slutte helt med båt. Så håper alltid på krakk i prisene selv om jeg eier en båt.

Alle båter synker i pris.Men vedlikehold og oppgradering bremser dette. Jeg forstår  bare ikke hvorfor du vil selge billigere enn det markedet vil gi. Du unnslipper ikke ansvaret på den måten.

@index Jeg vet ikke hva markedet vil gi for den så dersom jeg skal selge den vil jeg gjerne få en fair pris med tanke på oppgraderinger som ikke var der da jeg kjøpte den. Vil jo ikke vente og håpe i år og dag for meg er markedspris det noen vil gi i løpet av 1 max 2 måneder. Venter man 1 år er man ikke egentlig selging men fortsetter å bruke og vedlikeholde den og da er potensielt røverkjøp av større båt borte og man må istedet vente som kjøper for å ikke kjøpe noe til en pris der det er usalgbart uten flaks og lang ventetid.

Poenget var å ha en tekst i annonsen som er så tydelig og klar at man kan jo ikke sette en altforhøy pris. Teksten i annonsen er i tillegg til avtalen bevis på hva det er som selges og at det ikke finnes noe garanti og at kjøper er informert om å betrakte som "dævva" alle ting som ikke har blitt undersøkt fordi det ikke var behov og som muligens kan ha slitasje osv. selv om de tilsynelatende fungerer og virker ikke å være på dødens rand. Eventuelt kan kjøper undersøke dem selv så lenge han mestrer det uten å være årsak til at de fra å fungere plutselig dævver :fniser::ler:

Ellers tror faktisk ikke båter synker i kronestykke pris dersom de er vedlikeholdt (utenom markedssvinginger som COVID "KJØØØØP BÅÅÅT" og deretter COVID e vekk "SEEELG BÅÅÅT" ) men de synker med inflasjonen. Merkelig nok ikke absolutt alle bruktbåter noen har jeg sett bli dyrere selv inflasjon i betraktning uten spesielle grunner.

Vel jeg tror de gamle propellene er aluminium elns. de er i hvert fall ikke bronse eller messing.

De er helt like i materialet som de nye propellene som er en blanding av nikkel, messing, bronse, kobber og aluminium (NiBrAl). VP har aldri laget alu propeller til DPH.

" Today, most leisure boat propellers are made from Nibral, a nickel aluminium bronze that is 80% copper, 10% aluminium, 5% nickel, 4% iron and 1% manganese. " 

Grunnen til at de ser anerledes ut i overflaten enn de nye er at overflaten oksiderer og svart etter noen dager i sjøen mens de nye er polerte og fine. Polerer man opp de gamle vil de skinne like blankt som de nye.

NiBrAl er motstandsdyktig mot groe i motsetning til Alu eller stålpropeller som gror som f***.

Mekaniker synes det var sabla dyrt i hvert fall med over 20 000 for ett sett i Alicraft sine tider kostet nye propeller 6000 for 2 stykk men de var kanskje litt mindre.

De koster rundt 30k hos VP så merkelig om mek sammenligner de med A serier alu propeller til 290 DP drev som er helt andre propeller, til et helt annet (og mindre) drev, som også fantes som uoriginale.

Blir som å sammeligne en 21" BMW felg mot en 15", muligens uoriginal felg til en Toyota corolla.. Det burde han vite.

Poenget er at det først må jo finnes noe "svær gammel driter" i usedvanlig funksjonabel og god tilstand med gjerne nyere drivverk enn selve dritern.

Kom en P415 til salgs tidligere i våres som var usedvanlig mye oppgradert. Du liker nok ikke prisen, men ta deg tiden til å se gjennom bildene og les hele teksten.

Et meget godt eksempel på at det å totaloppgradere en slik båt koster mer enn det markedet er villig til å gi. Det har nok kostet langt mer enn prisen han prøver å seg den for nå, og som han antagelig ikke kommer til å få i nærheten av.

https://www.finn.no/mobility/item/310653175

Mvh. SAP

@sap_2000 Takk for oppklaringer, mekaniker er vel ikke så meget spesialist på teori biten muligens hva propeller er laget av. Jeg håper også virkelig at mekanikers teori at det kanskje etter bunnstoff osv. kunne gått fint til max omdreininger med G6 propeller heller ikke er riktig for da vil det føles som sabla dyre ekstrapropeller :fniser::ler:

Men til den praktiske fiksinga har jeg aldri sett noen så raskt og talentfult fikse ting, fiks av lekkasjer fra vinduer som jeg trodde trengte uttaging av ruter ble fiksa på timer og det ble funnet at det var bare fuga over gamle fuger så det var derfor det lakk (det nytter ikke å ha på nye tykke om de gamle ikke er ut av hølet) alt annet var bra. Så mekaniker fjerna fugene inklusive de gamle og putta på nye i en beundringsverdig tempo. Ellers samme med hvordan alle andre servicer gikk, motorne kan først tas ferdig med ett eller annet som jeg ikke forstod helt hva var når båt er i vannet fordi de må gå varme med kjøling før det tas.

Når det gjelder Princess 415 så har jeg sett denne, du har vel omtalt den i en annen tråd at motorene må være fra før 2013 så det blir ikke mye "WOW faktor" som disse som var 2019. Før 2013 er vel på grensa til å være over til uforsikrbare motorer med motorforsikring.

Dette er jo noe noen bygger til seg selv da og ikke for salg så om eier har kjøpt disse motorene så har han vel brukt båten i 12 eller flere år uten dævving så det er vel kanskje det som var verdien. Fordi han kan jo ikke forvente 2,1 mill hvis en større båt koster vel ikke mye mer hel fra 2005 hele båten altså aldersforskjell på max 7 år på motorne om ikke mindre og da er det Princess 45.

Antar denne eier vil nok måtte kjøre nedover med prisen like meget som på den Princess 35 som jeg kjøpte kanskje til og med litt mer fordi 2013 eller eldre er ikke så mye WOW faktor som motorer fra 2019 var ifjor da var de bare 5 år gamle. Så tror ikke denne er kupp hvor man må løpe og kjøpe før prisen har blitt barbert til 1,2 mill elns blir jo kupp når man kun betaler det motor og drivverk er verdt som med denne som jeg har nå :fniser: Men kanskje noen kjøper den til høyere pris enn kupp pris selvfølgelig, men ingen ville slik med den jeg har nå heldigvis for meg.

PS. Hadde jeg ikke hatt båt allerede så ville disse motorene virket som interessant: https://www.finn.no/mobility/item/395560931 med tanke på utgangsprisen som er på nivå av hva folk starta slike båter med 1990 motorer eller eldre. Ikke mye som måtte skrapes vekk av den prisen, men nå har jeg da båt allerede.

XardasKSP skrev for 2 timer siden:

Jeg håper også virkelig at mekanikers teori at det kanskje etter bunnstoff osv. kunne gått fint til max omdreininger med G6 propeller heller ikke er riktig for da vil det føles som sabla dyre ekstrapropeller :fniser::ler:

Det er jo bekreftet for lengst fra eieren som satte inn motorene at den ikke gjør. G6 var for tungt fra dag 1, men tid, budsjett og tilgjengelighet gjorde at G6 ble sittende på båten.  Dette har vi vært gjennom før.

Valget nå stod mellom G5 og G6. Begge ville funket, men G5 ville ligget i lav-enden av spektret og dermed kunne blitt for tung med litt ekstra vekt og groe mot slutten v sesong.

G4 vil ligge i topp-enden av turtallspektret, og vil kanskje til og med ligge helt i toppen ved fjærlett båt rett ut av opplag.

Anbefalingen var  å ta G4 da de vil gå lettest, gi mindre moment og slitasje på drev, bedre akselerasjon med tung båt, samt motorer vil jobbe lettere. G5 ville antagelig går en knop eller to fortere som eneste fordel.

Når det gjelder Princess 415 så har jeg sett denne, du har vel omtalt den i en annen tråd at motorene må være fra før 2013 så det blir ikke mye "WOW faktor"

Ja, det utelates å nevne årstall for motorene i annonsen. Resten av båten er nok oppgradert gjennom senere år. Man finner nok ikke en mer oppgradert 80-tallls princess i landet. Men er nok vanskelig å få 2 mill for selv om det nok har kostet mye mer...

PS. Hadde jeg ikke hatt båt allerede så ville disse motorene virket som interessant: https://www.finn.no/mobility/item/395560931 med tanke på utgangsprisen som er på nivå av hva folk starta slike båter med 1990 motorer eller eldre. Ikke mye som måtte skrapes vekk av den prisen, men nå har jeg da båt allerede.

Fin og sprek P45 (som forøvrig har vært eiet av et medlem for endel år siden), men motorene er tross alt 23 år gamle selv de er av typen som er noe av det minst problematiske VP har laget.

Siklet selv på den båten for ca 15 år siden når den lå ute for salg, men ble solgt veldig fort.

Mvh. SAP

XardasKSP skrev for 5 timer siden:

Men til den praktiske fiksinga har jeg aldri sett noen så raskt og talentfult fikse ting, fiks av lekkasjer fra vinduer som jeg trodde trengte uttaging av ruter ble fiksa på timer og det ble funnet at det var bare fuga over gamle fuger så det var derfor det lakk (det nytter ikke å ha på nye tykke om de gamle ikke er ut av hølet) alt annet var bra. Så mekaniker fjerna fugene inklusive de gamle og putta på nye i en beundringsverdig tempo.

Du har vel skrevet tidligere at mekaniker sitt yrke er å jobbe med vinduer, så da er det vel ikke så overraskende at han kan dette bra?

@19 fot Ja det med vinduer var ikke overraskende, men hvordan han jobber praktisk det er som et super talent av utenkte evner. Det er som man skulle sammenligne en fotball spiller som bare scorer og scorer imens alle andre trener seg ihjel men aldri når opp. På en måte håndverkertalent.

PS. om jeg skulle skjære halvveis en plastflaske så ville jeg sikkert streve trekk for trekk selv med "tapetkniv" men tar man 2 stykk etter hverandre på under 30 sekunder i halvparter til å ha olje i så blir man bare stående og måpe hvordan alt går så perfekt med ett trekk liksom.

@Martine29f Trondheimsfjorden er jo noe helt annet kan bare se med misunnelig blikk selv om disse er ikke større enn hva man fikk fra Alicraft her i sør i 2017 (ser ikke støre enn 7 kg ut). Gratulerer uansett. Min idee er å trolig selge båten og kjøpe en større og i like bra tilstand men ikke til 2,1 mill da dette ikke er verdien av større båt i like bra tilstand (da hadde valgt heller den til 1,2 med litt rabatt som er 23 år gammelt da ifølge @sap_2000 var de motorene eldre enn 2013 på den som var fiksa opp og Princess 415). 

Så kjøper jeg rett og slett båtplass nærme Sørøya og bare flyr inn fra Polen hver gang jeg har lyst på fiskeferie og bor i den båten. Den som jeg har nå er som for meg for liten til både tur opp og til å bo i 2 uker inni f.eks.

P.PS Stor takk til @sap_2000 som svarte på noen praktiske spørsmål imens mekaniker var på hyttetur denne helga. For øvrig folk som virkelig kan båt eller er sabla håndverkertalent som mekaniker om man skulle gitt dem 4xx av hva noen vil ha på noe verksted så er det virkelig verdt dette. Om jeg skulle ha båt opp i Tromsø området hadde jeg heller flydd inn mekaniker dit enn å bestille noe verksted selv om det skulle være billigere. Og om noen ikke kan noe om båt og vil kjøpe båt så vil jeg si spørr @sap_2000 og gi han gjerne tips om du finner noe brukbart da råd du får er verdt 100 000er av kroner.

P.P.PS I dag fikk båten ferdig fiksa service og monterte fungerende nye vindusviskermotorer, ellers virker de 2 nye G4 propellene som er noe regenerert fra andvik propeller som litt dårligere tilstand enn de nye og på det ene drevet virker det som hølet mellom dem er større enn mellom de nye G4 propellene. Mekaniker var ikke sikker om dette helt sikkert var ubrukelig men mente jeg skulle spørre ved propeller butikken i morgen igjen. Ellers er det bare forsøk på polering og litt bunnstoff igjen så kan båten hoppe i vannet.

Ny regning fra forsikringa skal også bestrides de kom med en lapp om hva som er nytt altså mindre ting dekkes og pris vokste plutselig fra under 13 000 per år med motorforsikring til under 17 000 per år altså prisen for å forsikre en 56 foter til 2 mill og ikke en liten knøtt til mye lavere sum. Så må finne ut av hvor kommer 4000 ekstra ifra om det er tillegg for at de fjerner forsikring på kjettinger som jeg ikke har.

Regninger kommer jo som om pocketdritern var en svær driter i det minste. Hvis man ser bort fra ting som dævver potensielt så har jeg hørt at jeg ikke hadde betalt mye mer for deler om det var D13 motor service (spesielt med akslinger og uten drev) og båtplass hadde ikke vært mye dyrere og heller ikke vindusviskere. Det hadde vært betydelig mer bunnstoff og polering men likevel forsikringa var heller ikke verre. Så om noe var i samme tilstand som denne båten så hadde det jo ikke vært så ekstremt mye dyrere om båten var mye større.

Pris per time brukt båt om man kun skulle regne timer da motor er i bruk hadde jo slått ihjel pris per time flydd i topp business class verden rundt :ler::fniser:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...