Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?

XardasKSP

Recommended Posts

@ohioDet står noe om tlc der i tillegg til vårklargjøring. Vet ikke helt hva det er forkortelse for men noen her vet helt sikkert (antar det ikke betyr at noe dævva for google finner ikke noe fornuftig?). Er mye finere selve båten enn denne fra 1990. Men VP 74 motorer fra 2002 er vel mer verdifulle enn 1994 motorer.

For øvrig har jeg en båt som må kvittes med uansett om jeg skulle bytte båt og den jeg finner skulle gjerne hatt så nye motorer som mulig. Selve båten kan være "en driter gjerne" men drivverket og motorene bør være høyst levende og så nye som mulig.

Det koster nok uten at ting dævver for at båt skal leve og være forsikret osv. Bare deler til 2 stykk motor når man ikke vet hva som er skifta før var 19 500 men heldigvis skal ikke være så utrolig forskjell om motor er større, eller uheldgvis fordi jeg får tanken at jeg kunne hatt mye større båt og ikke betalt mye mer. Drivstofforbruk er helt uvesentlig når jeg ser faktisk tid brukt med motorer i gang så båt seiles i planfart der det er lov og fornuftig og samme ville den gjort om den så brukte 200 eller 300 liter timen (altså marsjfart ikke maxfart som er dårlig for motorer).

De andre tinga koster mer enn dobbelt (forsikring, deler til service, båtplass, båtopplag, vindusvisker motorer, bunnstoff, vintertelt osv. osv. ) av fylte 3000 liter og 10 timer tror jeg ikke at jeg hadde båten i gang for motor i fjor.

XardasKSP skrev 7 minutter siden:

Det står noe om tlc der i tillegg til vårklargjøring. Vet ikke helt hva det er forkortelse for

TLC står vel for: "tender loving care"?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

@Lars H. Takk! Tenkte ikke på engelsk i norsk annonse.

Virker som annonsen er veldig vag i å beskrive båtens tilstand, kan jo være alt fra "tending loving care" til noe småtteri som polering eller annet pynt eller det kan hende "motorne trenger masse care" fordi de er på dødens rand. Måtte vel ringt og spurt hva som menes med det.

PS. Pocketdritern ser betydelig hvitere ut etter vasking og er mer eller mindre klar til å bli malt med bunnstoff i morgen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...