Lenasmartin20 Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Hei båtfolk :) I dag er det 170 dager ti 1 Mai! Hvorfor er det relevant? Jo for da har jeg bestemt meg for at båten skal ut :) Sein ute med å få opp og pakke inn båten i år som vanlig opp og nedpakket forrige helg i lett snødriv! Der jeg bor, ca25 min inn i landet fra båtplassen min er det allerede 70 cm snø :( Alt for treig til å få båten ut i år, var vel nesten bikket juli før ho lå på sjøen, så nå har jeg bestemt meg at til neste år skal båten UT 1 mai og OPP 1 oktober, så får vi se hvordan det går! Når skal du sette ut båten til neste år? Pusler med litt video redigeringer nå på vintern, så hvis noen er interessert, har leg lagt ut en snau 3 min film fra Portør i Kragerø og inseiling mot Kregerø i nydelig solnedgang fra en av e få dagene det ikke blåste i sommeren som var! Ha en fin helg folkens Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 12, 2016 Author Share Posted November 12, 2016 Ingen som allerede har satt datofor når båten skalut? ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Søringen Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Båten ligger som regel ute hele året, men sånn sett er det bare ca 10,5 måned til starten på hummerfisket 2017! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
cosmic Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Sitter i båten nå. Er på helgetur.Tenker at det er ca.1,5 mnd.til neste sesong starter.Går liksom i ett. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frissy Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 Båten er på vannet.... men godt pakket inn. Er så heldig at jeg er klar så snart isen går. Fikk ikke "ny"båten i havn før i juni i år, men neste år skal jeg bruke den fra isen går.....gleder meg allerede. Fått gjort mye med båten fra jeg fikk den, så derfor gleder jeg meg ekstra. Satser på april..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonus Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Lange sesonger på mange av dere! Sør og vestlendinger som har båten ute hele året eller? ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
boble65 Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Min ligger og ute hele året men om jeg gidder og bruke den i mørketiden er en annen sak..? bor i nordnorge Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mons Olav Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Båt er en finværsting.Å vere i båt vinterstid eller i drittvær er bare rævva... Quote Båt med fjernkontroll Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Båten skal alltid ut til Påske! Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Koselig med mange engasjerte båtfolk, og hyggelig å se at flere teller dagene til båten skalut:) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Her blir det utsett helgen etter påske pga felles uttak... Så dermed blir det Hardangervidden i påsken... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jakob T Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Ligger på sjøen, og er i bruk heile året. Ikkje så mange turer om vinteren, men det blir noen. Jule tur til Bergen i Desember nesten obligatorisk Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Cral Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Den skal ut i mars. Quote ~Cral Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Så hva er ståa, bobleanlegg eller båter som tåler is? Eller er det bare her på østlandet det blir så mye is/snø at skuta må opp? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
cosmic Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Båt er en finværsting.Å vere i båt vinterstid eller i drittvær er bare rævva... glad jeg ikke ser det på denne måten Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tilplan Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Godt å ha noe å glede seg til. Om sesongen er lang eller kort, så må en glede seg over det en får. Har fylt saltvannssiden med kjølevæske, så det kan godt være at neste tur blir i påska. Båten tas opp litt senere for klargjøring til sommersesongen I mellomtiden blir det noen turer ombord for vedlikehold. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Midtpinne Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Så hva er ståa, bobleanlegg eller båter som tåler is? Eller er det bare her på østlandet det blir så mye is/snø at skuta må opp? Jeg bor i nordnorge og akkurat her har vi isfri båthamn. I nabokommunen er det is på fjorden. Har vel litt med hvor nært golfstrømmen man er om det fryser til eller ikke. Båten vår er ute hele året. Bortsett fra akkurat nå da det er motorbytte på gang og jeg er helt sjuk. Nå må den båten på havet snart, rene torturen å ha den på land. Nordlys, morild, månelys, stjernehimmel, niser og hvaler som puster, maneter som blinker når man lyser på dem - Er så fint at man kan tro at Peter Pan og gjengen kommer flyvende forbi av og til. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 ....ja her nede på sørlandskysten merker iallefall jeg lite til golfstrømmen... ..så da pleier meg og junior å sette oss ved bøyene og vente på at isen skal smelte slik at vi kan få båten på vannet.... ...noen ganger så smelter det grusomt sakte.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 HEHE! Våren kommer sjeldent raskt nok ja ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Vinteren er tid for båtrelaterte sysler. Lakkering og klargjøring av deler jeg tar med hjem, spleising av tau, reparasjon og klargjøriring av teiner med tilbehør, snekring av båtdetaljer, komplettering av fiskeutstyr, . . . . Vi som har plass hjemme er heldige (eller forutseende). Etter hvert som naboene mine selger huset og flytter i leilighet setter jeg bare mer pris på hus, hage og snekkerbod. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Savner allerede sommeren og at det er lyst nesten døgnet rundt!! Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Nydelig landskap på bildene da! Hvor i landet er de fra? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Seigmann Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Båten ligger klar hele året. Og brukes hele året. Helgetur vinterstid er noe helt for seg selv, med forbehold om fint vintervær. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lenasmartin20 Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Tenker alltid at jeg skal få endel turer i slutten av september og hele oktober, men merker at det ikke er like fristende når det ikke er vær til å bade/grille osv! Hadde jo siste tur/sjøbad 18 Sept i år tror jeg, så ble jo ganske lang sessong... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts