Jump to content

170 Dager igjen til 1 Mai i dag

Lenasmartin20

Recommended Posts

Hei båtfolk :) I dag er det 170 dager ti 1 Mai!  Hvorfor er det relevant? Jo for da har jeg bestemt meg for at båten skal ut :)

Sein ute med å få opp og pakke inn båten i år som vanlig opp og nedpakket forrige helg i lett snødriv!  Der jeg bor, ca25 min inn i landet fra båtplassen min er det allerede 70 cm snø :(  Alt for treig til å få båten ut i år, var vel nesten bikket juli før ho lå på sjøen, så nå har jeg bestemt meg at til neste år skal båten UT 1 mai og OPP 1 oktober, så får vi se hvordan det går!

Når skal du sette ut båten til neste år?

Pusler med litt video redigeringer nå på vintern, så hvis noen er interessert, har leg lagt ut en snau 3 min film fra Portør i Kragerø og inseiling mot Kregerø i nydelig solnedgang fra en av e få dagene det ikke blåste i sommeren som var!

Ha en fin helg folkens :thumbsup:

Båten er på vannet.... men godt pakket inn. Er så heldig at jeg er klar så snart isen går. Fikk ikke "ny"båten i havn før i juni i år, men neste år skal jeg bruke den fra isen går.....gleder meg allerede. Fått gjort mye med båten fra jeg fikk den, så derfor gleder jeg meg ekstra. Satser på april.....

Godt å ha noe å glede seg til. Om sesongen er lang eller kort, så må en glede seg over det en får. 

Har fylt saltvannssiden med kjølevæske, så det kan godt være at neste tur blir i påska. Båten tas opp litt senere for klargjøring til sommersesongen :yesnod: I mellomtiden blir det noen turer ombord for vedlikehold.

Så hva er ståa, bobleanlegg eller båter som tåler is? Eller er det bare her på østlandet det blir så mye is/snø at skuta må opp?  :wink:

Jeg bor i nordnorge og akkurat her har vi isfri båthamn. I nabokommunen er det is på fjorden. Har vel litt med hvor nært golfstrømmen man er om det fryser til eller ikke.

Båten vår er ute hele året. Bortsett fra akkurat nå da det er motorbytte på gang og jeg er helt sjuk. Nå må den båten på havet snart, rene torturen å ha den på land.

Nordlys, morild, månelys, stjernehimmel, niser og hvaler som puster, maneter som blinker når man lyser på dem - Er så fint at man kan tro at Peter Pan og gjengen kommer flyvende forbi av og til.

....ja her nede på sørlandskysten merker iallefall jeg lite til golfstrømmen...  ..så da pleier meg og junior å sette oss ved bøyene og vente på at isen skal smelte slik at vi kan få båten på vannet....  ...noen ganger så smelter det grusomt sakte..

bilde

Vinteren er tid for båtrelaterte sysler. Lakkering og klargjøring av deler jeg tar med hjem, spleising av tau, reparasjon og klargjøriring av teiner med tilbehør, snekring av båtdetaljer, komplettering av fiskeutstyr, . . . . Vi som har plass hjemme er heldige (eller forutseende). Etter hvert som naboene mine selger huset og flytter i leilighet setter jeg bare mer pris på hus, hage og snekkerbod.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Savner allerede sommeren og at det er lyst nesten døgnet rundt!!

bilde

bilde

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Tenker alltid at jeg skal få endel turer i slutten av september og hele oktober, men merker at det ikke er like fristende når det ikke er vær til å bade/grille osv! Hadde jo siste tur/sjøbad 18 Sept i år tror jeg, så ble jo ganske lang sessong...