Jump to content

170 Dager igjen til 1 Mai i dag

Lenasmartin20

Recommended Posts

Hei båtfolk :) I dag er det 170 dager ti 1 Mai!  Hvorfor er det relevant? Jo for da har jeg bestemt meg for at båten skal ut :)

Sein ute med å få opp og pakke inn båten i år som vanlig opp og nedpakket forrige helg i lett snødriv!  Der jeg bor, ca25 min inn i landet fra båtplassen min er det allerede 70 cm snø :(  Alt for treig til å få båten ut i år, var vel nesten bikket juli før ho lå på sjøen, så nå har jeg bestemt meg at til neste år skal båten UT 1 mai og OPP 1 oktober, så får vi se hvordan det går!

Når skal du sette ut båten til neste år?

Pusler med litt video redigeringer nå på vintern, så hvis noen er interessert, har leg lagt ut en snau 3 min film fra Portør i Kragerø og inseiling mot Kregerø i nydelig solnedgang fra en av e få dagene det ikke blåste i sommeren som var!

Ha en fin helg folkens :thumbsup:

Så hva er ståa, bobleanlegg eller båter som tåler is? Eller er det bare her på østlandet det blir så mye is/snø at skuta må opp?  :wink:

Jeg bor i nordnorge og akkurat her har vi isfri båthamn. I nabokommunen er det is på fjorden. Har vel litt med hvor nært golfstrømmen man er om det fryser til eller ikke.

Båten vår er ute hele året. Bortsett fra akkurat nå da det er motorbytte på gang og jeg er helt sjuk. Nå må den båten på havet snart, rene torturen å ha den på land.

Nordlys, morild, månelys, stjernehimmel, niser og hvaler som puster, maneter som blinker når man lyser på dem - Er så fint at man kan tro at Peter Pan og gjengen kommer flyvende forbi av og til.

Vinteren er tid for båtrelaterte sysler. Lakkering og klargjøring av deler jeg tar med hjem, spleising av tau, reparasjon og klargjøriring av teiner med tilbehør, snekring av båtdetaljer, komplettering av fiskeutstyr, . . . . Vi som har plass hjemme er heldige (eller forutseende). Etter hvert som naboene mine selger huset og flytter i leilighet setter jeg bare mer pris på hus, hage og snekkerbod.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...