mikaels Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 (edited) Jag tänkte skaffa nya dynor till min Windy. Gillar Niroxx i grått, men det verkar finnas flera olika kulörer. Jag har fått hem prover, men tycker det är svårt att föreställa sig hur färgerna ser ut på stora ytor. Är det någon som har lust att visa några bilder på Niroxx i koksgrå och antracit som exempel? Mycket tacksam för hjälp! Edited November 12, 2016 by mikaels (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Orahavn Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 img]https://baatplassen.no/bildearkiv/65/65783/1478994109.jpg[/img] Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Orahavn Posted November 12, 2016 Share Posted November 12, 2016 (edited) Kontakt gjerne Glenn på Hansen Protection i Norge på tlf. 0047 91694881. Han "kan alt" om Niroxx. Da får du også fargeprøve. Bildet er fra en Saga Edited November 12, 2016 by Orahavn (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mikaels Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Tack! Jag har fått färgprover redan, men är osäker på om koksgrå eller antracit blir bäst. Tycker det är svårt att se på de små färgproverna hur stora dynor blir. Har båten på din bild ovan antracit eller är det koksgrå? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Orahavn Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 (edited) Vi holdt på å velge farge 013 koksgrå på bakgrunn av en fargeprøve sendt pr.post. Men etter å ha besøkt showrommet til Hansen Protection i Kristiansand var vi ikke lenger i tvil. Det ble 099 antrasitt. Den koksgrå hadde et grønnskjær ved seg som ihvertfall vi ikke syntes noe om. Når vi så stoler og puter i antrasitt fremsto det så uendelig mye mer lekkert. Bildet er ikke av vår båt men et reklamebilde av Saga i antrasitt. Vi har en Viksund 360 St.Cruz.Vi har akkurat bestilt nye puter i Niroxx antrasitt og får disse levert om noen uker. Så vi har dessverre ikke bilder av våre egne puter enda. Edited November 13, 2016 by Orahavn (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mikaels Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 Tack igen! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eran Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Du har vel en Grand Tornado, den ble levert orginalt med koksgrå som tilvalg fra Seasit (nå Hansen Protection). Vær oppmerksom på at Antrasitt er veldig mørk, personlig hadde jeg gått for originalen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mikaels Posted November 13, 2016 Author Share Posted November 13, 2016 (edited) Korrekt, Eran! Har en Windy 32 Grand Tornado som verkligen är fantastisk! Bilden du länkade till är alltså Koksgrå från Hansen Protection ? Den är väldigt läcker, exakt sådan klädsel skulle jag vilja ha. Har även lackat om min instrumentpanel till Nextel, samma som windy har original. Windy rekommenderade antracit Nextel färg och det är ju lite mörkare. De menar att nästan alla nyare båtar de bygger har Nextel antracit. Är det den färgen på din båts instrumentpanel? I så fall passar ju den bra ihop med det koksgrå dynor! Edited November 13, 2016 by mikaels (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Eran Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Bare så det er sagt, det er ikke min båt jeg har linket til Jeg har forgjengeren til din båt, en 31 Tornado. Kjøpte nye stoler og puter i fjor, valget sto da mellom koksgrå og antrasitt. Jeg valgte koksgrå, og har ikke angret på det. Som nevnt kan det bli veldig mørkt med antrasitt, i og med at det er såpass mye puter.... Når du bestiller, pass på at du får stikninger (søm) i farge beige. Da blir det som på bildet jeg linket til i forrige post Min båt: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts