vikers Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Jeg sitter her med en "dunk" som hvisnok er hva som ferskvannskjøler motor. Den er nesten helt fin, men har noe ruststøv som jeg kan se i åpningene(rørene). Bør jeg ikke sandblåse denne? Eller har dere erfaringstriks på hvordan dette skal gjøres? ;) Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Epsteen Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 En kjøler skal ikke sandblåses den skal syres ut. Du får kjøpt en egen type syre som er beregnet for dette. Personlig kjøper jeg ikke slik syre, men jeg regner med at ditt verksted i nærmiljø har dette. Syren jeg bruker heter descaling liquid og selges av unitor, jeg vet ikke om de selger til privatpersoner, men husk at syren hos Unitor selges i 25 Ltr dunker noe som vil være litt mye for en liten kjøler. MVH Espen Quote Link to post
vikers Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 En kjøler skal ikke sandblåses den skal syres ut. Du får kjøpt en egen type syre som er beregnet for dette. Personlig kjøper jeg ikke slik syre, men jeg regner med at ditt verksted i nærmiljø har dette. Syren jeg bruker heter descaling liquid og selges av unitor, jeg vet ikke om de selger til privatpersoner, men husk at syren hos Unitor selges i 25 Ltr dunker noe som vil være litt mye for en liten kjøler. MVH Espen <{POST_SNAPBACK}> OK. Takk skal du ha. Hva man lærer her. Da går turen til nærmeste bilverksted for å få kjøpt litt syre. Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Cirkeline Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Et radiatorverksted gjør slikt, så let litt rundt på gule sider der du bor. XD3P Quote Link to post
vikers Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 Et radiatorverksted gjør slikt, så let litt rundt på gule sider der du bor. XD3P <{POST_SNAPBACK}> OK. Takk skal du ha. Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Windy37GM Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Jeg fikk et verksted til å "koke" opp min aftercooler. Fjernet rust, lakk og gammel olje. Kostet 188,- Skarpnes9100 Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts