Jump to content

Sandblåse kjøler - Hvor?


vikers

Recommended Posts

Jeg sitter her med en "dunk" som hvisnok er hva som ferskvannskjøler motor. Den er nesten helt fin, men har noe ruststøv som jeg kan se i åpningene(rørene). Bør jeg ikke sandblåse denne? Eller har dere erfaringstriks på hvordan dette skal gjøres? ;)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

En kjøler skal ikke sandblåses den skal syres ut. Du får kjøpt en egen type syre som er beregnet for dette.

Personlig kjøper jeg ikke slik syre, men jeg regner med at ditt verksted i nærmiljø har dette.

Syren jeg bruker heter descaling liquid og selges av unitor, jeg vet ikke om de selger til privatpersoner, men husk at syren hos Unitor selges i 25 Ltr dunker noe som vil være litt mye for en liten kjøler.

 

MVH

Espen

Link to post
Share on other sites

En kjøler skal ikke sandblåses den skal syres ut. Du får kjøpt en egen type syre som er beregnet for dette.

Personlig kjøper jeg ikke slik syre, men jeg regner med at ditt verksted i nærmiljø har dette.

Syren jeg bruker heter descaling liquid og selges av unitor, jeg vet ikke om de selger til privatpersoner, men husk at syren hos Unitor selges i 25 Ltr dunker noe som vil være litt mye for en liten kjøler.

 

MVH

Espen

<{POST_SNAPBACK}>

 

OK. Takk skal du ha. :smiley:

 

Hva man lærer her. Da går turen til nærmeste bilverksted for å få kjøpt litt syre.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Et radiatorverksted gjør slikt, så let litt rundt på gule sider der du bor.

 

XD3P

<{POST_SNAPBACK}>

OK. Takk skal du ha.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...