Jump to content

Bensin slange til Mercury Viking 10 hk?

MegaTrondy

Recommended Posts

Det er vel det ene staget der som ikke er rett diameter? på det hulet koblinga i slangen din har?

Koblinga på slangen kan lett bores opp om det ikke er stort nok hul for låsetapen på motor

Det er feil bensinkobling du har der. Den koblingen går på gamle mercury motorer. 

Yamaha bensinkobling passer til de nye mercuryene. 

Koblingen du trenger er Mercury kobling med artikkelnummer 250204 på biltema eventuelt en yamaha kobling. Denne koblingen er nærme original kobling. 

http://www.biltema.no/no/Bat/Motor/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Motor--og-tanktilkobling-2000037659/

Edited by Diddn (see edit history)

Har dårlig erfaring med slangene fra Biltema. Skulle sikkert reklamert, men det passet dårlig på tur. Lekkasje ved pumpebelgen og stiv slange. Lekkasjen ble fikset med en ekstra slangeklemme, men ville gått for noe annet, gjerne en original om jeg kjøpte igjen.

Edited by tilplan (see edit history)

Ja, men ville kjøpt en slange og pumpe et annet sted enn biltema. Slangen blir hard og pumpen virker ofte ikke som den skal.

støtter alle anbefalinger om å ikke kjøpe bensinslange/deler på biltema.   I tillegg til det overnevnte så lekker det ofte i koblingene, noe som lett skaper probler, om det feks suges inn falsk luft

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg skal bare ha en slange for å se om motoren virker før jeg begynner å bruke den. Er det selve slangen som er problemet på den fra biltema? Er vel ikke verre enn å kjøpe metervare en annen plass og bruke pumpen og koblingene?

Hør på rådene fra "tilplan" og "Diddn" og styr klar av bensinslanger, koplinger og slangepumper fra Biltema. De holder rett og slett ikke mål på materialkvaliteten, -lekker i koplingene, suger falsk luft og blir harde som om de var av plast.

Universal slange får du hos best marin i åsane til 191kr og kobling til motor for 77kr.

Forstår at du ikke vil bruke mye penger på en motor som ikke vil starte men styr unna biltema sine bensinslanger.

Har fått meg en Mercury 10 hk til slepejollen min. Mangler bensin slange til den. Kjøpte en slange for Mercury i dag, men den passet ikke. Noen tips? 

Helt seriøst MegaTrondy - ja jeg har ett gratis tips, som vil spare masse tid og penger for deg.

Dersom du, denne gangen også, hadde tatt deg tid til å få med deg det aller viktigste, så hadde du ikke sitte med en slange i fanget som IKKE passer til din motor.... 

1. Merke og modell, full beskrivelse 
  2. Produksjonsår
  3. Bilde

For å løse ditt konkrete problem nå så kan du kjøpe en Yamaha kobling og sette på slangen du allerede har slik at du får prøvd motoren din. Eller du kan låne en Yamaha komplett slange/tank fra en motor hvor alt virker som det skal...

Jeg var på biltema. Viste bilde og modell, og de sa det var slangen jeg måtte ha. Kunne ikke vite bedre jeg da. Var god ide med å bruke eksisterende tank og slange med ny kobling. Skal forsøke det. Takk for alle svar. :)

... glad for at du har gitt alle opplysninger til Biltema da, i denne tråden kan ikke jeg se hvilken Motor du har... er det 2T eller 4T ? hvilken årsmodell er det ?  Er noe modifisert ? Hedde vi visst dette er det så mye lettere å hjelpe og svarene blir bedre. Det er jo du som tjener på det....

Det er en 98 Modell 2 t. Beklager hvis jeg ikke gav nok opplysninger. Trodde bildet av koblingen var nok. Aldri kjøpt slange før. Trodde en kobling var en kobling helt til jeg så at det var flere sorter.

Fortell heller litt for mye enn bare det du tror vi trenger...  Prøvekjøring: På denne tiden av året er det ofte litt vann og rusk i tanken etter en lang og god sesong  :yesnod: så sikkert lurt å suge ut bunnfallet før du kobler til den nye motoren din. Selv tar jeg av kobling i begge ender og suger opp en halvliter i ett "syltetøyglass", lar det stå litt til gørra synker til bunns også heller du tilbake det som er OK og heller gørra på miljøstasjonen. Da vet du at du forer motor med ren bensin. Husk å sjekke at det er riktig oljeblanding på tanken om du låner en tank...  :thumbsup:

Nei, jeg har holdt på å pusse den opp og venter på ny sink. Har pusset den ned og lakket opp igjen undervannshuset. Det samme med topplokket. Har også tatt service på motoren. Alt ser ok ut, så jeg krysser fingrene for at den starter.