Jump to content

Bensin slange til Mercury Viking 10 hk?

MegaTrondy

Recommended Posts

Det er feil bensinkobling du har der. Den koblingen går på gamle mercury motorer. 

Yamaha bensinkobling passer til de nye mercuryene. 

Koblingen du trenger er Mercury kobling med artikkelnummer 250204 på biltema eventuelt en yamaha kobling. Denne koblingen er nærme original kobling. 

http://www.biltema.no/no/Bat/Motor/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Motor--og-tanktilkobling-2000037659/

Redigert av Diddn (see edit history)

Ja, men ville kjøpt en slange og pumpe et annet sted enn biltema. Slangen blir hard og pumpen virker ofte ikke som den skal.

støtter alle anbefalinger om å ikke kjøpe bensinslange/deler på biltema.   I tillegg til det overnevnte så lekker det ofte i koblingene, noe som lett skaper probler, om det feks suges inn falsk luft

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har fått meg en Mercury 10 hk til slepejollen min. Mangler bensin slange til den. Kjøpte en slange for Mercury i dag, men den passet ikke. Noen tips? 

Helt seriøst MegaTrondy - ja jeg har ett gratis tips, som vil spare masse tid og penger for deg.

Dersom du, denne gangen også, hadde tatt deg tid til å få med deg det aller viktigste, så hadde du ikke sitte med en slange i fanget som IKKE passer til din motor.... 

1. Merke og modell, full beskrivelse 
  2. Produksjonsår
  3. Bilde

For å løse ditt konkrete problem nå så kan du kjøpe en Yamaha kobling og sette på slangen du allerede har slik at du får prøvd motoren din. Eller du kan låne en Yamaha komplett slange/tank fra en motor hvor alt virker som det skal...

Fortell heller litt for mye enn bare det du tror vi trenger...  Prøvekjøring: På denne tiden av året er det ofte litt vann og rusk i tanken etter en lang og god sesong  :yesnod: så sikkert lurt å suge ut bunnfallet før du kobler til den nye motoren din. Selv tar jeg av kobling i begge ender og suger opp en halvliter i ett "syltetøyglass", lar det stå litt til gørra synker til bunns også heller du tilbake det som er OK og heller gørra på miljøstasjonen. Da vet du at du forer motor med ren bensin. Husk å sjekke at det er riktig oljeblanding på tanken om du låner en tank...  :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...