MegaTrondy Startet 14.November.2016 Del på Facebook Startet 14.November.2016 Har fått meg en Mercury 10 hk til slepejollen min. Mangler bensin slange til den. Kjøpte en slange for Mercury i dag, men den passet ikke. Noen tips? https://s11.postimg.org/gq0cgv00j/20161114_210216.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 14.November.2016 Del på Facebook Svart 14.November.2016 Det er vel det ene staget der som ikke er rett diameter? på det hulet koblinga i slangen din har? Koblinga på slangen kan lett bores opp om det ikke er stort nok hul for låsetapen på motor Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 14.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2016 Slangen jeg fikk var rund. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 14.November.2016 Del på Facebook Svart 14.November.2016 (redigert) Det er feil bensinkobling du har der. Den koblingen går på gamle mercury motorer. Yamaha bensinkobling passer til de nye mercuryene. Koblingen du trenger er Mercury kobling med artikkelnummer 250204 på biltema eventuelt en yamaha kobling. Denne koblingen er nærme original kobling. http://www.biltema.no/no/Bat/Motor/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Motor--og-tanktilkobling-2000037659/ Redigert 14.November.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 (redigert) Har dårlig erfaring med slangene fra Biltema. Skulle sikkert reklamert, men det passet dårlig på tur. Lekkasje ved pumpebelgen og stiv slange. Lekkasjen ble fikset med en ekstra slangeklemme, men ville gått for noe annet, gjerne en original om jeg kjøpte igjen. Redigert 15.November.2016 av tilplan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 skal den øverste her passe? https://s12.postimg.org/c9xe8756l/Screenshot_20161115_132637.png Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Ja, men ville kjøpt en slange og pumpe et annet sted enn biltema. Slangen blir hard og pumpen virker ofte ikke som den skal. Hadde heller kjøpt bensinslange her: http://www.bestmarin.no/produkter/motortilbehoer/bensinkoplinger-og-slanger/bensinslange-standard--komplett Eventuelt: http://www.bestmarin.no/produkter/motortilbehoer/bensinkoplinger-og-slanger/bensinkopling-motor--mercury---moeller http://www.bestmarin.no/produkter/motortilbehoer/bensinkoplinger-og-slanger/bensinslange-high-flow-universal Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Ja, men ville kjøpt en slange og pumpe et annet sted enn biltema. Slangen blir hard og pumpen virker ofte ikke som den skal. støtter alle anbefalinger om å ikke kjøpe bensinslange/deler på biltema. I tillegg til det overnevnte så lekker det ofte i koblingene, noe som lett skaper probler, om det feks suges inn falsk luft Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 Jeg skal bare ha en slange for å se om motoren virker før jeg begynner å bruke den. Er det selve slangen som er problemet på den fra biltema? Er vel ikke verre enn å kjøpe metervare en annen plass og bruke pumpen og koblingene? Sitér dette innlegget Link to post
L D Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Hør på rådene fra "tilplan" og "Diddn" og styr klar av bensinslanger, koplinger og slangepumper fra Biltema. De holder rett og slett ikke mål på materialkvaliteten, -lekker i koplingene, suger falsk luft og blir harde som om de var av plast. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 Hvor får jeg tak i en rimelig slange på dagen da? Maritim sine koster 8-900 kroner. Bruker ikke så mye penger på en motor som jeg ikke vet om vil starte. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Universal slange får du hos best marin i åsane til 191kr og kobling til motor for 77kr. Forstår at du ikke vil bruke mye penger på en motor som ikke vil starte men styr unna biltema sine bensinslanger. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Har fått meg en Mercury 10 hk til slepejollen min. Mangler bensin slange til den. Kjøpte en slange for Mercury i dag, men den passet ikke. Noen tips? Helt seriøst MegaTrondy - ja jeg har ett gratis tips, som vil spare masse tid og penger for deg. Dersom du, denne gangen også, hadde tatt deg tid til å få med deg det aller viktigste, så hadde du ikke sitte med en slange i fanget som IKKE passer til din motor.... Merke og modell, full beskrivelse Produksjonsår Bilde For å løse ditt konkrete problem nå så kan du kjøpe en Yamaha kobling og sette på slangen du allerede har slik at du får prøvd motoren din. Eller du kan låne en Yamaha komplett slange/tank fra en motor hvor alt virker som det skal... Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 Jeg var på biltema. Viste bilde og modell, og de sa det var slangen jeg måtte ha. Kunne ikke vite bedre jeg da. Var god ide med å bruke eksisterende tank og slange med ny kobling. Skal forsøke det. Takk for alle svar. :) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 (redigert) Dobbel post... Redigert 15.November.2016 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 ... glad for at du har gitt alle opplysninger til Biltema da, i denne tråden kan ikke jeg se hvilken Motor du har... er det 2T eller 4T ? hvilken årsmodell er det ? Er noe modifisert ? Hedde vi visst dette er det så mye lettere å hjelpe og svarene blir bedre. Det er jo du som tjener på det.... Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 Det er en 98 Modell 2 t. Beklager hvis jeg ikke gav nok opplysninger. Trodde bildet av koblingen var nok. Aldri kjøpt slange før. Trodde en kobling var en kobling helt til jeg så at det var flere sorter. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Fortell heller litt for mye enn bare det du tror vi trenger... Prøvekjøring: På denne tiden av året er det ofte litt vann og rusk i tanken etter en lang og god sesong så sikkert lurt å suge ut bunnfallet før du kobler til den nye motoren din. Selv tar jeg av kobling i begge ender og suger opp en halvliter i ett "syltetøyglass", lar det stå litt til gørra synker til bunns også heller du tilbake det som er OK og heller gørra på miljøstasjonen. Da vet du at du forer motor med ren bensin. Husk å sjekke at det er riktig oljeblanding på tanken om du låner en tank... Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 Takk for tipsene :) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 15.November.2016 Del på Facebook Svart 15.November.2016 Her finner du brukerhåndbok for motoren din http://download.brunswick-marine.com/download/dosearch/@isnew/desc?mod=4〈=EN&categories=OUTBOARD$1998$2-Stroke$ Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 15.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2016 Konge. Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 16.November.2016 Del på Facebook Svart 16.November.2016 Bare hyggelig Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 24.November.2016 Del på Facebook Svart 24.November.2016 Har du fått liv i motoren din nå? ? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2016 Nei, jeg har holdt på å pusse den opp og venter på ny sink. Har pusset den ned og lakket opp igjen undervannshuset. Det samme med topplokket. Har også tatt service på motoren. Alt ser ok ut, så jeg krysser fingrene for at den starter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.