TICORA Startet 18.November.2016 Del på Facebook Startet 18.November.2016 Vurderer å bytte til Frende på alle forsikringer også på båt. Virker som om båt ikke er kjernekompetansen deres og er derfor noe usikker. Noen erfaringer med Frende her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 (redigert) Jeg bruker Pantaenius. Tror de er de eneste som dekker nytt mot defekt utstyr, samt at avtalt forsikringssum er det som utbetales ved totalhavari. http://www.pantaenius.no/no/home.html?adid=1264 Redigert 18.November.2016 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 (redigert) det er her en må sammen ligne med andre selskap, prisen jeg fikk var brukbar, men noen ting må avklares for mitt bruk. 5.1.2 FORSIKRINGEN OMFATTER IKKE Totalkunde er alltid lønnsomt. Har ikke noe å utsette på Gjensidige. En pekepinn https://www.bytt.no/erfaringer/forsikring/frende-forsikring Bra på reise http://www.tv2.no/a/4006830 http://forbrukernet.com/forsikringer/forsikringsselskaper.php Redigert 18.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Jeg er totalkunde hos Frende. Opplever vilkårene de har som greie. Spesielt for oss som bruker båt hele året. Har hatt innbrudd i båten, det ble en del styr med oppgjøret, men til slutt ordnet det seg greit. Tok lang tid. Men valgte å bli i selskapet pga vilkår og pris. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Goodwill Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Jeg har Frende, er totalkunde der og i Sparebanken Sør, som er banken de samarbeider med. Greie å ha med å gjøre. Hadde en skadesak for et år siden, da masta veltet ved båtopptak og skadet pushpit'en. Da fikk jeg laget og montert ny pushpit enkelt og greit med egenandel 4000 kr (kostnad ca 25 000). Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 18.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2016 Takk for info. Ser ut til å gå for dette da. Skal sjekke ut Pantaenius først dog. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 At noen tør å kaskoforsikre båren i et norsk forsikringsselskap forstår ikke jeg. Du bestemmer deg for hva forsikringssummen skal være og betaler premie i henhold til det. Ved totalhavari vi forsikringsselskapet forsøke å finne ut hva en tilsvarende båt er omsatt for i det siste og det er den summen de tilbyr deg i erstatning (æ-da-bæ-da). Deler av båten avskrives over tid hos forsikringsselskapet og ved f.eks. et mastehavari (behøver ikke å være selvforskylt) vil de bare erstatte den delen av masten som ikke er avskrevet. Jeg fikk engang vite at logikken var at båt med ny mast ville ha øket verdi. Jeg lurer på hvor mye verdien av en bil anses for å øke ved f.eks. bytte til en ny forskjerm etter en kollisjon. Jeg har hatt båten i 25 år og har foreløpig ikke hatt behov for å benytte meg av forsikringen, og jeg håper jeg aldri får behov for det, men jeg føler meg ganske trygg med Pantaenius. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 At noen tør å kaskoforsikre båren i et norsk forsikringsselskap forstår ikke jeg. Du bestemmer deg for hva forsikringssummen skal være og betaler premie i henhold til det. Ved totalhavari vi forsikringsselskapet forsøke å finne ut hva en tilsvarende båt er omsatt for i det siste og det er den summen de tilbyr deg i erstatning (æ-da-bæ-da). At et selskap ved totalskade gir deg en erstatning lik hva det vil koste å skaffe seg tilsvarende båt hensyntatt alder, tilstand osv synes jeg i utgangspunktet er helt riktig. Ved skade skal man få dekket sitt tap, ikke tjene på det vel? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
okeido Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Dette må jeg sjekke... Sitér dette innlegget Link to post
Frode Østbø Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Hører flere som har forsikring hos Tryg og mener vilkårene er bra hos dem Kan sikkert være verdt et forsøk. Sitér dette innlegget 2018 Ibiza 25 Touring Spesial Edition 1997 Mod 2017 - 2018 Nidelv 24 1978 Mod 2016 - 2017 Bella Patrol 700 2017 Mod 2015 - 2016 Yamarin 76 DC 2015 Mod 2014 - 2015 Finnmaster 53 BR 2014 Mod 2013 - 2014 Yamarin 64 DC 2013 Mod 2012 - 2013 Buster M 2000 Mod 2012 - 2012 Fjord 26 DC 1998 Mod Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Viktig å sjekke vilkår for vinterbruk Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 Viktig å sjekke vilkår for vinterbruk Og lagring.. på land med masta oppe, eller på sjøen med/uten boblehavn, åpne lukka/frostsikra ventiler osv. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 18.November.2016 Del på Facebook Svart 18.November.2016 sjekk også codan. ingen aldersfradrag på skade og greie priser Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.November.2016 Del på Facebook Svart 19.November.2016 Hører flere som har forsikring hos Tryg og mener vilkårene er bra hos dem Kan sikkert være verdt et forsøk. Er det egentlig noen forskjell på vilkårene hos de store kjente selskapene som de fleste benytter til både bil, båt og reise? Jeg er i alle fall ikke klar over noe spesielt i Nemi, If, Storebrand, Tryg og Gjensidige som alle er selskaper jeg har vært "innom" de senere årene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.November.2016 Del på Facebook Svart 19.November.2016 If krevde at jeg tok masta ned når båten skulle lagres på land om vinteren. Ikke vet jeg men tror If er alene om akkurat det. Nå er det 3-4 år siden så kan hende de har endret vilkårene. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.November.2016 Del på Facebook Svart 19.November.2016 Hos ett av de store på sjøforsikring. De vil hvertfall selv være det.. så kan man ikke være lenger fra land en 2 NM. Hbis jeg husker riktig. Det prøvde jeg å få omgjort. Men var umulig. Dermed ble jeg i Frende Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Dolviking Svart 19.November.2016 Del på Facebook Svart 19.November.2016 Har Bavaria forsikringsselskap gjennom Nautic Insurance broker. De har ikke side opp og side ned med vilkår, men sier enkelt og greit at du er forsikret mot alt. Har ikke hatt behov for å benytte meg av den så jeg har ingen erfaring med eventuelle oppgjør. Vesentlig billigere premie enn norske forsikringsselskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Er totalkunde hos If... Ingen andre selskap kunne konkurere på båtforsikringen (Viknes 2008 med full kasko!) Likeledes på min forrige båt 20 fots Hardy Regatta m/ 75Hk og 25 knop Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
glalaks Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Det er rart med det. Hos meg er nesten alltid If dyrest ;) ble gjensidige på nybilen nå.. Har Vardia på båten.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Marwin Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 (redigert) Mulig det skyldtes god historikk gjennom mange år, alder, nautisk bakgrunn, båthastighet, Hk, trussel om å trekke alle avtaler fra If, om konsulenten hadde godt hald den dagen, hans svigermor hadde forduftet, ikke vet jeg. Faktum er at den dyreste var dobbelt så høy og Gjenstridige lå 10-15% over... Men nå er jeg ut på viddene igjen: Frende ble ikke spurt. :-) Båtforsikring har vært mye diskutert tidligere... https://baatplassen.no/i/topic/39987-forsikring-hva-skal-det-koste/?p=1776556 Redigert 20.November.2016 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
glalaks Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Husk at gjensidige gir 10-15% utbytte også da;) Men ja. Det er helt tilfeldig hvem som er billigst dyrest.. på gamlebilen var Vardia billigst, men de kom over gjensidige på den nye... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.