Xedius Posted November 18, 2016 Share Posted November 18, 2016 Hei!Ny her på Båtplassen, har nettopp kjøpt meg en gammel båt, en Coronet 17, ca 1975 mod med en Volvo Penta B20 innenbords motor samt Volvo drev.Det er 3 år siden båten har vært i drift, hva burde jeg tenke på her?Skal demontere drevet på båten for å bytte belg, er det enkelt og hva må jeg tenke på, noe annet man burde tenke på å bytte samtidig? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TerjeFjern Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 (edited) Skift olje i drevet. Konge båt dette. Var drømmen når jeg var fjortis. Edited November 19, 2016 by TerjeFjern (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Posted November 19, 2016 Share Posted November 19, 2016 (edited) Generell service er nok en fordel, bytting av oljer, filter og den slags. Pass på å bytte tetninger på tappe- og fylleplugger på drevet når oljen skiftes. Det finnes vel en del tråder om disse båtene på Båtplassen, dog som Draco 1700, som er samme båten. Edited November 19, 2016 by adeneo (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Xedius Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Skift olje i drevet. Konge båt dette. Var drømmen når jeg var fjortis. Det må jeg nok gjøre, tro om det er noen lager som må byttes samtidig? Om båten er en kongebåt vet jeg ikke men den er interessant. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Xedius Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Generell service er nok en fordel, bytting av oljer, filter og den slags. Pass på å bytte tetninger på tappe- og fylleplugger på drevet når oljen skiftes. Det finnes vel en del tråder om disse båtene på Båtplassen, dog som Draco 1700, som er samme båten. Finnes det noen rep sett/pakningsett eller noe slikt. Hørt at det er lett å få kjølevann i motoroljen på disse Volvo motorene... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 B20 er fremdeles en såpass vanlig motor, at en hel del er å få kjøpt hos Volvo Penta, resten får man normalt på Finn, eBay eller hos svenske forhandlere av diverse ettermarkedsdeler. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Xedius Posted March 26, 2017 Author Share Posted March 26, 2017 Tenkte å få lakkert drevet, hvilen lakk er å anbefale? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts