Kaskazi Startet 20.November.2016 Del på Facebook Startet 20.November.2016 (redigert) Det pågår en massiv markedsføring av disse brikkene, også på reklamebanneret på dette forumet. Har lest litt av kommentarene om produktet og Sitter med en følelse at dette ikke helt holder hva de lover. Dette hadde vært veldig interessant å kunne benytte til sikring av verdifullt utstyr om bord. Gitt at det fungerer. Teknologien bak er ikke beskrevet, men jeg tror at brikkene inneholder en blåtannsender og at man er avhengig av andre telefoner i nærheten av brikken med egnet programvare installert for å formidle signalene. Er det noen som har forsøkt og vil dele erfaringer her? Redigert 20.November.2016 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NOR2138 Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Jeg har selvfølgelig kjøpt et par-tre slike, og etter en god stund dukket de opp i posten. Det er korrekt som du skriver, det er en enhet med blåtann. Jeg har lyst å plassere en av brikkene et sted det er mye mennesker, for å se hvor ofte signalene plukkes opp av tilfeldige forbipasserende.. Jeg tror desverre ikke det er for ofte. I en ideel verden hvor alle har en crowdgps-app installert på telefonen sin, vil disse fungere veldig bra, men det er nok et stykke igjen dit. Til bruk hjemme fungerer den forsåvidt godt, jeg kan leite etter nøkler med den, og jeg kan bruke den til å finne telefonen som har gjemt seg dypt i sofaen. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 (redigert) Det er helt korrekt at TrackR er avhengige av at veldig mange andre også har samme dings og app. Det hjelper ikke om hele Oslos befolkning går rett forbi hvis ikke minst en av disse har appen installert og lyttende. Selv da får du neppe veldig nøyaktig triangulering, fordi du trenger flere "målepunkter" for skikkelig triangulering. Dingsens suksess er avhengig av dingsens suksess, for å si det litt teit. Klassisk høna og egget-situasjon. Får ikke dings+app særlig utbredelse så fungerer ikke konseptet. Så lenge den ikke har egen GPS, og heller ikke sender via annet enn blåtann, så trenger den hjelp for å informere om sin posisjon. Jeg jobber på et sted hvor det er 6-8000 relativt teknokåte unge mennesker (18-25 år, stort sett) innom hver dag. Det hadde vært en grei lakmustest å kjøpe inn en TrackR og legge den ved hovedinngangen for å teste om den blir lokalisert. Redigert 20.November.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 I en ideel verden hvor alle har en crowdgps-app installert på telefonen sin, vil disse fungere veldig bra, men det er nok et stykke igjen dit. Det holder vel ikke med at alle har EN crowdgps-app, de må vel ha DEN crowdgps-appen? Eller er det standardisert på signalering osv...? Kunne vært greit å vite. Til bruk hjemme fungerer den forsåvidt godt, jeg kan leite etter nøkler med den, og jeg kan bruke den til å finne telefonen som har gjemt seg dypt i sofaen. Hvor stor oppleves den i praksis? Blir den ikke upraktisk festet på en mobil? Og hvor tjukk blir lommeboka med en slik brikke i en kortsprekk? På et nøkkelknippe er ikke størrelsen like kritisk, men på mobil og i lommebok ser jeg for meg at den blir for "bulky". Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
NOR2138 Svart 20.November.2016 Del på Facebook Svart 20.November.2016 Den fungerer begge veier, slik at jeg kan trykke på knappen på brikka og da piper telefonen. Slipper heldigvis å ha en festet på mobilen. Selve brikka er ikke større mye enn et CR2032 som jeg regner med den bruker, så den tar ikke så mye plass i lommeboka. Jeg jobber også på et sted der det er mye mennesker innom, så jeg må bare huske å ta den med, og "glemme" den på et lurt sted.. Faren ved det er at jeg vil finne min egen brikke til stadighet og dermed ødelegge testen. Ser om jeg får til noe ila uka og kan komme med tilbakemelding på hvor vellykket det ble. Sitér dette innlegget Link to post
NOR2138 Svart 13.Desember.2016 Del på Facebook Svart 13.Desember.2016 Da har jeg hatt den plassert i ca 3 uker, på et sted hvor mange ferdes. Den HAR blitt plukket av opp av og til, nå er det halvannen dag siden sist. Det kan være en annen ansatt på bygget som har plukket opp signalet, men lite trolig mtp tidspunktene den sist har blitt registrert. Da jeg ikke har noe mulighet for å sjekke hvor mange ganger den er plukket opp av en telefon, er det vanskelig å si hvor ofte. Når jeg har sjekket appen har det vært opp til en uke siden sist. Konklusjonen er vel at det ikke er helt til å stole på enda mtp. tyveri :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.