Fru Jacobsen Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Hva er beste måten å få en rib med motor opp på plattingen på? Snakker om en rib på 3,60 med 20 hk. Jeg vurderer å få tak i en passarelle, men syns de er dyre og alle andre løsninger på markedet virker litt tungvinne. Er det noen som har noen gode ideer og dele? Vurderer som nevnt passarelle, men også alle typer "easy-lift" eller kran er aktuelt. Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje_F Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Har sett flere i sommer som trekker jolla opp i krybba fra siden med en vinsj montert i vangen til plattform. Krever da en krybbe som står litt på utsiden av plattform og helst en rulle på krybba. Avhenger av båttype selvfølgelig, for å muliggjøre dette. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Noe sånt kan være aktuelt. Noen som har bilde av noen sånne løsninger? Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje_F Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Har ingen bilder i aksjon, men har sett flere Bavaria 35/37 på Finn som har slik vinsj installert. Kanskje du finner noen bilder Finn? Ikke akkurat høysesong men... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Elise Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Driver med prosjekt på noe lignende selv for tiden. Jeg tenker på system for å trekke ribben på tvers opp på plattingen. De må være demonterbare og lett å stable bort når de ikke er i bruk. Vurderer å støpe meg noe selv.. Jeg har en 2,7 m ribb med 15 hk, veier vel 80-90 kg, din er vel en del tyngre.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Ja den er vel noe tyngre men jeg har samme tanker. Jeg vil også at det skal være lett å fjerne da jeg bare har med jolla ferien. Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Hva er beste måten å få en rib med motor opp på plattingen på? Snakker om en rib på 3,60 med 20 hk. Skal løsningen kunneopereres av en n.person ? Hvor mye veier jolla og hvor brei er den ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 Ja den bør enkelt opereres av en person,når det gjelder vekt og bredde er jeg rett og slett litt usikker. Det er en Arimar 360 med 20 hk Yamaha 4t. Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61138680 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fremad Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Har TG daviter se film på : Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 Den du linker til Fantino har jeg, veldig grei til vannscooter men alt for slitsomt med jolla. Men er det noen som har erfaring med den TG-saken? Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fremad Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Jeg har det på min Viknes 1080 og er veldig fornøyd. Ca 50 cm fra plattformen ned til vannet Er veldig greit å være to stk når jolla skal opp. (Lurer på å sette på en vinsj slik jeg kan greie alt selv) Uttsetting et veldig lett. Meget solid laget Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 Det er det som er planen min nå,og kunne klare det selv. Da ser det ut til at kran eller vinsj er eneste mulighet da Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
formatc Posted November 21, 2016 Share Posted November 21, 2016 Her er også noe du kan se på : http://www.i-lift.no Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 Kran på flybridge er vel det beste :-) Men før det hadde jeg tatt en kikk på å få badeplatformen senkbar. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Posted November 22, 2016 Author Share Posted November 22, 2016 Nå har jeg sett på i-lift og tg og litt forskjellig og synes alt er litt tungvint men jeg lander på en passarelle. Fikk tak i en litt brukt men helt strøken en som passer perfekt til min båt ? Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post Share on other sites More sharing options...
formatc Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Flott, jeg har passarelle og det fungerer meget elegant. Du blir fornøyd med den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts