Jump to content

Mercruiser 7,4mpi forskjell på deler kontra andre 7,4 ?

Starpower

Recommended Posts

Jeg undrer hva som er forskjellen på denne motoren kontra andre 7,4l motorer.

Jeg vurderer å bytte ut min, men vurderer alle alternativer for å komme unna det på en rimelig måte.

Er det slik at innsuget på min f.eks har rette vegger kontra skråstilte eller er det andre forskjeller ?

Motoren er mest sannsynlig fra slutten av 90 tallet, motor nr er ikke å finne lengere.

Motorblokk og topper er nok likt som på alle andre GM454 fra den perioden, men MPI systemet, manifolder og den slags er selvfølgelig produsert av Mercury for den motoren, og det kan godt være innsuget er annerledes også?

Dersom du skal bytte motor, så har du vel generelt sett de delene du trenger, dersom du for eksempel kjøper en 454 som longblock?

Jeg har snoket litt rundt før jeg la ut denne linken, men enkelte steder står det at det ikke kan brukes om det er mpi.

Noen som har noen formeninger om dette, eller om noen sitter på noe gode delefilmer ?

Jeg vet ikke, men det jeg vet er at Mercury benyttet L29 blokkene rundt årtusenskifte, og L19 fra rundt 1980 og oppover en del år, og dette er nærmest standard 454 blokker.

Innsuget til MPI er selvfølgelig tilpasset nettopp MPI, men innsug skal være å få kjøpt, jeg er helt sikker på at jeg har sett ettermarkeds aluminiumsinnsug til MPI og 454.

Dersom du allerede har en motor, så trenger du vel ikke innsuget, det flytter du bare over med hele MPI anlegget?

Jeg ville forsøkt å sende en epost til PerfProtech, de leverer alt av deler til disse motorene, inkludert innsug og longblock, og vet sikkert hva som passer hvor.

Edited by adeneo (see edit history)

Okay da skjønner jeg litt mere, men da kan jeg snok litt rundt å høre hvordan de forskjellige modellene passer mot hverandre.

Motor har jeg i dag komplett, men denne er dårlig kan det se ut for. 

Alle delene for innsug har jeg jo så klart.

Takk for svar  :smiley: