Jump to content

Ønskes regulator/bryter til vifte for varmeapparatregister

Uttern D66

Recommended Posts

Hei

Takk for svar. Den bryteren til venstre vil jeg ikke ha. Hvor får du tak i den til høyre?

Er den dårlig pga dårlig sirkulasjon i vannet eller annen grunn som kan ha med montering å gjøre? Eller er defrosteren bare dårlig?

Jeg må ha typen med slanger da dette skal monteres i motorrommet. Dette pga åpne og lukke motorromsluke.

Jeg har også en slik 10 kW Isotherm og er ikke fornøyd med varmen fra den. Jeg tror den må ha god sirkulasjon og høy temperatur på vannet inn for å få brukbar effekt.

Brukbar effekt  får jeg ikke ut av Isoteherm 10kw,   rekamen sier.. Varmeeffekt ved 80°: 10 kW

Mener jeg har ca. 80°  på vannet ut,  Eber 5 kv går mer på 1/2 fart enn full fart også med  Helios 2 kw i drift.

Skal ta noen nye målinger. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Takk for gode tilbakemeldinger.

Jeg har ikke kjøpt ennå, ikke sikkert jeg gjør det heller etter disse erfaringene.

OK. Hvilke alternativer har man da?

Tenker tilbake til Marex`n  var veldig fornøyd med Wallas 2400 selv om en test den gangen lurte på om 1800 og 2400

var helt like. Så til din båt hadde jeg godt for en strøm-gjerrig luftvarmer,  et løp for-kabinen og et under kalesjen.

Og et par fjøslykter holder duggen vekk.

Men det forutsetter også en viss flow.

Med ca. 80° på vannet ut burde vannflowen være ok. Mulig en kan stille spørsmål om luftflow?

Må ta noen målinger og samle fakta.

Med 10 kW Isotherm og Helios 2kW burde ikke Eber 5 kv går mer på 1/2 fart enn full fart

Isoterm får vanner etter 0,5, og Helios etter 2,5 m mener lufta var like varm.

Fikk "reparert" nesten luftvarmere  D4 denvarmer opp mye raskert enn de over. kjører slange inn døra. kjører 240v

eber.jpg

Bruker du en Eber vannvarmer for å forskyne Isothermen?

Ja, Eber 5 kw   leveret over  80° varmt vann til 10 kW Isotherm og Helios 2kW , i parallell. retur til en tank.

ebervannvarmer.jpg  +  defrosterIsotherm.jpg +  eberHelios.jpg

Og Eber 5kw går mest på 1/2 fart. burde i teorien godt på full fart bestandig .

Skulle ikke det gå bra ?

Varmtvannet fra  Motor varmer  vannbeder og et ombygd varmeapparat fra en  varevogn fra 70/80 tall. 

Redigert av roger-jo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...