Uttern D66 Startet 21.November.2016 Link til dette innlegget Startet 21.November.2016 Hei Jeg skal montere 10kW isotherm/hercules varmeapparatregister med vifte. I den forbindelse har jeg behov for 3 trinnsbryter til vifte evnt regulator. Den de selger i båtbutikker ser så gammel ut. Vil ha noe som ser bra ut. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 (redigert) Hvem av de=? Er skuffet over effekten av 10KW Isotherm. Tre av Disse er "bedre" og fancy liten bryter, Redigert 21.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Uttern D66 Svart 21.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Hei Takk for svar. Den bryteren til venstre vil jeg ikke ha. Hvor får du tak i den til høyre? Er den dårlig pga dårlig sirkulasjon i vannet eller annen grunn som kan ha med montering å gjøre? Eller er defrosteren bare dårlig? Jeg må ha typen med slanger da dette skal monteres i motorrommet. Dette pga åpne og lukke motorromsluke. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 (redigert) Sirkulasjonen er bra 85 grader på vannet inn mener jeg, har data en plass. må ha hvert her en plass. i bunn http://www.warnersbaatbu.no/defroster_192.html Redigert 21.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjøfare Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Bryteren til høyre skal følge med når du kjøper isotherm sin defroster. Manglet den, eller har du ikke kjøpt enda? Om den manglet ville jeg gått tilbake til butikken og fått en. Om du av andre grunner ikke har denne, kan du sende adressen din på IM til meg. Har en ny slik til overs etter et ombyggingsprosjekt :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Jeg har også en slik 10 kW Isotherm og er ikke fornøyd med varmen fra den. Jeg tror den må ha god sirkulasjon og høy temperatur på vannet inn for å få brukbar effekt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Jeg har også en slik 10 kW Isotherm og er ikke fornøyd med varmen fra den. Jeg tror den må ha god sirkulasjon og høy temperatur på vannet inn for å få brukbar effekt. Brukbar effekt får jeg ikke ut av Isoteherm 10kw, rekamen sier.. Varmeeffekt ved 80°: 10 kW Mener jeg har ca. 80° på vannet ut, Eber 5 kv går mer på 1/2 fart enn full fart også med Helios 2 kw i drift. Skal ta noen nye målinger. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Uttern D66 Svart 21.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg har ikke kjøpt ennå, ikke sikkert jeg gjør det heller etter disse erfaringene. OK. Hvilke alternativer har man da? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 rekamen sier.. Varmeeffekt ved 80°: 10 kW [/size][/font][/color] Men det forutsetter også en viss flow. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg har ikke kjøpt ennå, ikke sikkert jeg gjør det heller etter disse erfaringene. OK. Hvilke alternativer har man da? Tenker tilbake til Marex`n var veldig fornøyd med Wallas 2400 selv om en test den gangen lurte på om 1800 og 2400 var helt like. Så til din båt hadde jeg godt for en strøm-gjerrig luftvarmer, et løp for-kabinen og et under kalesjen. Og et par fjøslykter holder duggen vekk. Men det forutsetter også en viss flow. Med ca. 80° på vannet ut burde vannflowen være ok. Mulig en kan stille spørsmål om luftflow? Må ta noen målinger og samle fakta. Med 10 kW Isotherm og Helios 2kW burde ikke Eber 5 kv går mer på 1/2 fart enn full fart Isoterm får vanner etter 0,5, og Helios etter 2,5 m mener lufta var like varm. Fikk "reparert" nesten luftvarmere D4 denvarmer opp mye raskert enn de over. kjører slange inn døra. kjører 240v Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Nå skjønner jeg ikke hva du mener roger-jo. Bruker du en Eber vannvarmer for å forskyne Isothermen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 22.November.2016 Link til dette innlegget Svart 22.November.2016 (redigert) Bruker du en Eber vannvarmer for å forskyne Isothermen? Ja, Eber 5 kw leveret over 80° varmt vann til 10 kW Isotherm og Helios 2kW , i parallell. retur til en tank. + + Og Eber 5kw går mest på 1/2 fart. burde i teorien godt på full fart bestandig . Skulle ikke det gå bra ? Varmtvannet fra Motor varmer vannbeder og et ombygd varmeapparat fra en varevogn fra 70/80 tall. Redigert 22.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Uttern D66 Svart 25.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Hei Etter alle med dårlige erfaringer med isotherm 10kW defroster velger jeg å gå for denne??? Dette grunnet jeg har bensinmotor de har høyere kjølevannstemp enn diesel. Jeg vil da tro at jeg ikke får disse problemene... Håper det. Takk for hjelpen så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.